|
|
|
|---|---|
|
Den klagar på bromsljus och fått tipset att det löse sig när man kopplar bort denna. Har sökt inlägg men inte hittat en tråd som beskriver vart den sitter. | |
|
De (2 st) sitter vid sidan av halvljusinsatserna inne i motorrummet. Sök upp din bilmodell på Länk och leta upp belysning så hittar du den. //Göran |
|
|
Enligt så är den hydralisk. Länk Trodde den var elektrisk. Tack |
|
|
Nu är jag förvirrad. Ställmotorn finns här Länk som pos 20 och den ser elektrisk ut. När det gäller felaktiga felmeddelanden från Check-Control om trasiga lampor så finns det flera orsaker varav halvljusets ställmotorer står för en. Ett sätt bli av med orsaken är att att dra ur kabeln till båda ställmotorerna. Jag har även sett ett tips på www.e34.de om löda fast kondensatorer och därmed behålla funktionen på motorn. //Göran |
|
| Jag ska ta en flukt på det där ihelgen, dra ut båda och hjälper det så ska jag försöka göra rent dem. | |
|
Jag skulle behöva pröva att göra samma grej på min e34. Mitt problem är att jag inte får loss de förbannade kontakterna. Både jag och mer mek-vana vänner har försökt flera gånger men de rör sig inte en millimeter. Jag bad t o m en verkstad dra ur dem vid ett tillfälle, med resultatet att de spräckte plasten runt om och sedan blånekade till att ha rört dem... Hur får man loss dem? För jag antar att de sitter likadant på e34 och e32? |
|
| Har kollat, har inte nivåreglering på bilen, så det måste bero på något annat, ska prova att skifta bakljus höger vänster för att se om det är insatsen. | |
|
När det ibland kommer upp meddelande om bromsljus är det bromsljuskontakten under bromspedalen som behöver bytas. Att börja bråka med höjdjusteringen hjälper ingenting. Gör rätt som så har ni en felfri bil. Kostar några hundringar på BMW. Jag har bytt 3-4st bromsljuskontakter, men aldrig rört höjdjusteringen på någon av mina 8st 540i E34. Stephan 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
|
När din bromsljuskontakt var dålig fungerade ena eller båda bakljus? Här fungerar vänster borde man inte kunna utesluta bromsljuskontakten då? |
|
| båda bromsljus menar jag inte bakljus. | |
|
Som jag uppfattade det fungerande båda eller alla tre, i den som hade tre bromsljus, men jag tittade inte så ofta utan bytte kontakten. Kan inte påminna mig något annat fel med bakljusen på E34orna, däremot fick jag byta senapsrelä på E32an när alla bakljus var döda (utom dim och möjligtvis broms). Om jag förstår dig rätt, gnäller bilen på att bromsljusen inte fungerar och endast ett lyser? Men allt är okej vid höger bromsljus? Låter skumt. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.