AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.931

Är detta en bra bil? 120d -06

Denna bil kom ut igår på blocket, Länk

Vad tror ni om den? Ska man akta sig för något när den gått lite längre?
Skillnad på 163hk och 177hk?
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
tycker inte att annonsen ger ett bra intryck men den kan väl vara värd att ringa på. då märker man oftast om de misstankar man hade stämmer.

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Annons ger inte jättebra intryck på mig.
Inget namn i annonsen.
Otvättad bil.
Inga bilder på inredning.
"Har säkert glömt att skriva en massa" Varför?

Men bilen kanske är kanon.

177hk drar mindre soppa och är lite trevligare karaktär på enligt mig, dessutom är de faceliftade.
Tänker alltid för mig själv att jag ska ringa till dessa herrar som skriver att dom heter "BMW 525" exempelvis och fråga efter "BMW" ... Dmitri heter han som har den.
Ur
184
Urma
118d -08
177hk motorn drar lite mindre soppa och får då en lägre skatt, skiljer väl en 1000 lapp/ året. Prestanda mässigt skiljer inte mycket. Eftersom den bil som du länkar till har M-sportpaket skiljer inte den utvändiga designen mycket. Invändigt är det tyg i dörrarna den största skillnaden.

Har för mig att 163hk motorn är en gjutjärns motor och den den senare är av aluminium, rätta mig någon om jag har fel.
Verdi
Tycker den verkar lite dyr? Men 120d kanske är dyrare än motsvarande 320d?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag tycker inte den gått överdrivet långt. När denna bil var ny så var diesel-skatten högre än idag så det vara ekonomiskt bara om du körde rätt långt. Däremot är den lite dyr tycker jag... Tydligen någon som höll med mig.

Alexander
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
Jag har ägt både den gamla diselmotorn på 163 och äger nu den nya på 177

Motorkaraktären är helt annorlunda, mycket mer och bättre drag i nya motorn

dock så tycker jag att den gamla motorn gick billigare i hastigheter över 110, den gamla kunde lätt hålla under 0,5 medans min nya knappt klarar 0,6 i 120-130

på papper är den nya billigare, men i verkligheten drar den lite mer, beror dock på hur man kör.

kolla om partikelfiltret e bytt. om det inte är bytt så är det läge snart och det kostar ju ca 10-15 000
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.