|
|
|
|---|---|
|
Har lite vibrationer vid försiktigt gaspådrag på låga varvtal med en hög växel (Automatlåda). Om jag växlar ner och accelererar på högre varvtal finns inga vibrationer. Någon som har en ide om vad problemet kan vara?? Tacksam för hjälp. | |
| Spontant skulle jag säga för lågt varvtal, för hög växel. Nästan alla bilar vibrerar då... | |
|
1500 rpm borde ej bilen vubrera på |
|
| Be någon verkstad koppla upp bilen mot datorn. Jag tippar på att du får felmeddelande på tändning eller insprutning. | |
|
Samma bil, samma bekymmer. Felkod på 3ans glödstift. På dessa motorer är dessa tydligen i drift vid vissa betingelser under normal körning. Tydligen ett led i miljötänket. I och med detta slits glödstiften och måste bytas ibland. Havererar ett glödstift kan motorn alltså, vid vissa tillfällen, gå på 5 cylindrar. Därmed vibrationerna. Förmodligen inte helt bra att skicka ut små mängder dåligt förbrännt bränsle i avgassystemet. Lycka till! |
|
| blev de bättre med glödstiftsbyte? | |
| Innan jag bytte batteri på min bil hade jag felkoder på vissa av glödstiften. Med nytt batteri försvann dessa. | |
| Har inte bytt glödstift ännu... Knepigt att hinna med. Tyckte jag läste någonstans på forumet om någon som hade gjort det och även blivit av med vibrationerna. | |
|
Har precis samma problem som trådskaparen... Det vore kul att höra lösningen?! En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.