|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 530D som jag tycker går otroligt tungt igång! Startar alltid även om den stått i någon vecka. Dock går det vädigt väldigt tungt. Använder man bilen några mil så att alla delar verkligen hinner bli varma så startar den oftast inte om du stänger av den. Då behöver den kablas igång eller vänta tills del svalnat. Köpte ett nytt batteri igår men den känns fortfarande "trött" precis som om startmotorn tog all ström precis vid starten. Detta leder till att "Active steering Fault" ofta lyser när bilen startat! (försvinner dock efter någon minuts körande) Vad kan detta fenomen bero på? | |
|
E6x har batteriövervakning, jag tror inte du enbart kan byta batteri hur som helst utan att nollställa denna för systemet styr laddningen. Hur man nollar detta har jag tyvärr ingen koll på, men än att BMW kan stå till tjänst och ta betalt för det. Om det är orsaken till ditt problem vet jag inte, men i och med att du skriver att du bytt batteri kan du i alla fall undvika framtida problem genom att känna till detta. :) //Bjersér |
|
| Starten som är slut de händer på dieselrna | |
|
Tack ErikThörn! Åker direkt och köper en ny och skruvar dit =) Någon som gjort detta och vet ca hur jävligt det sitter? (efter att bytt motor i en A8 4,2 känns inget omöjligt) Men kan vara bra att veta! =) |
|
| Förra ägaren till min bil fick startmotorn bytt på garanti vid 13000 mil | |
|
Hej! Startmotor bytt på ca 30min (inte 13 timmar som någon här på AP hade lyckats med;) ) Bilen går nu som en klocka! =) Tack för hjälp och hoppas att detta kan hjälpa någon i framtiden! Mvh Emil Edman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.