|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Temperatur mätaren i min Bmw 328i Coupe E36 har inte funkat på ett tag, visat -37 grader länge. Kollade idag under bilen och hittade sensorn som mäter temperaturen. Länk Som ni kanske ser på bilden (dålig bild jag vet) så är sladdarna av precis inne vid kontakten på själva sensorn. Köper man ny sensor så får man bara själva sensorn utan kontakten som ni ser här Länk Har inte lyckats hitta själva kontakten någonstans. Har ni några tips om hur jag ska fixa detta problem? Tacksam för alla tips. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. | |
|
Schmiedmann länken ser man, men inte den andra... Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Ajdå, du har rätt. Ska försöka fixa det. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
Länk Funkar den länken då? BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
Hej alla. Temperatur mätaren i min Bmw 328i Coupe E36 har inte funkat på ett tag, visat -37 grader länge. Kollade idag under bilen och hittade sensorn som mäter temperaturen. Länk Som ni kanske ser på bilden (dålig bild jag vet) så är sladdarna av precis inne vid kontakten på själva sensorn. Köper man ny sensor så får man bara själva sensorn utan kontakten som ni ser här [LÄNK] Har inte lyckats hitta själva kontakten någonstans. Har ni några tips om hur jag ska fixa detta problem? Tacksam för alla tips. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
Hej alla. Testar igen och ser om alla länkar funkar den här gången. Temperatur mätaren i min Bmw 328i Coupe E36 har inte funkat på ett tag, visat -37 grader länge. Kollade idag under bilen och hittade sensorn som mäter temperaturen. Länk Som ni kanske ser på bilden (dålig bild jag vet) så är sladdarna av precis inne vid kontakten på själva sensorn. Köper man ny sensor så får man bara själva sensorn utan kontakten som ni ser här Länk Har inte lyckats hitta själva kontakten någonstans. Har ni några tips om hur jag ska fixa detta problem? Tacksam för alla tips. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
Du ser ut som om du har korta kabelstumpar kvar på kontakten (under kabelavlastningen) om du skalar stumparna och löder fast dem på kablarna som är av så kommer det funka fint. :) |
|
|
Köp annars på någon skrot. Där kan du klippa av kabeln precis var du vill. Kostade 50:- för mig här i Hbg. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Ska testa löda fast dom, är precis lite lite kvar innan kabelavlastningen, kan kanske funka. Är trött på plingandet varje gång man sätter sig i bilen och vrider om nyckeln och att det står -37 hela tiden. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.