|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Det är så att min bil blev påbackad när den stod parkerat på en gata i helgen. Killen som körde på satte lapp på framrutan och kontaktade mig dan efter. Nu är det så att det har precis gjorts ett ägarbyte på min bil, och har missat att teckna försäkring, Så jag hade fått den här svindyra från trafikförsäkringsföreningen. Så min fråga nu är hur ska man lösa detta. Kan jag få ut nån ekonomisk ersättning från hans försäkringsbolag, eller ska man lösa det själva med pengar? Det som har hänt är att Stötfångaren fram har flyttat sig, eller tja den har tryckts ut ca 1cm på höger sidan. samt lite sprickor nere vid luftintagen. Kan få tag på en beggad spolier för under 1000kr. Men är det för mycket begärt att begära ca 1500-2000kr för olyckan, han kommer ju ändå billigare undan än sin självrisk. Så vad tycker ni? Hur borde man lösa detta på enklaste sätt för båda parterna. | |
| Jag tror han går med på en lägre ersättning än sin självrisk. Om jag hade backat på en bil så skulle jag försöka köpa mig fri. | |
|
Ta chansen och deala med påbackaren. Men hur kan du "glömma" att försäkra en bil ????????????????????????????? Snacka går ju, men snacka så det går! det är inte lätt............. |
|
| Din bil blev påbackad,alltså är det hans försäkring som blir drabbad,inte din. | |
|
Ja nu är det väl så att jag inte är den första som missar detta, Sånt händer lätt och man lär sig av sina misstag. Det första jag gjorde när jag gick upp imorse var att kontakta folksam och fixa helförsäkring så nu är jag iaf säkrad för framtida olyckor. Får se vad som händer, ska dra förbi en verkstad och be dom kolla visuellt lite fort, och ge mig ett bud på vad det skulle kunna gå på. annars får man väl ta det genom FB, Visst är det bra om man kan lösa det själva, men han var inte lätt att snacka med på plats. Han erkände att han backat på mig, men han är inte skyldig till några skador. |
|
|
Haha han erkände att han backa på dig? Men han är inte skyldig till några skador? Lösningen på den ekvationen hade varit intressant att få höra!! :-) Om han krånglar så är det bara att låta han ta allt via sitt försäkringsbolag, och du får en sprillans ny spoiler utan att behöva lyft ett finger! Krånglar han så låt han få göra allt jobb! Hade jag backat på någon och blivit erbjuden att köpa mig fri från ansvar för 1500kr hade jag gladeligen betalt för att slippa allt krångel! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.