|
|
|
|---|---|
|
Tjena gott folk! Vet ni om detta är orginal, och vad gör de isf? har tagit bilder En kylslang som är pluggad. Länk En slang med en ventil på som går från insuget. om man trycker ner och öppnar ventilen kommer det luft. Länk Lägst vinner | |
| Jag har en likadan slang på min från insuget. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Min första reaktion var på båda bilderna : det där är inte original. Hade inget av detta på min 325i -88 (svensksåld). Men sen såg jag att det var ett BMW reservdelsnummer på den andra bilden Länk Den där prylen satt bara på tyska M50 motorer verkar det som, Och verkar vara en del av vägen mellan kolkanistern och insuget. Länk Var från insuget går slangen som har denna "disturbance air valve"? |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Men den där pluggen på vattenslangen är inte original. Det enda som finns därnere är vattenpumpen. Jag gissar på att någon har kombinerat delar av den äldre och nyare versionen av kylsystemet som fanns på E30 (brytdatumet var 09/87). Innan 09/87 hade vattenpumpen två utgångar (eller jag tror det var en ingång och en utgång då jag tror att en slang från vattenpumpen gick upp till expansionskärlet). Innan 09/87 fanns heller inte det metallrör man kan se precis intill fläkten. Gissningsvis har "Pzyk" den nyare versionen av kylsystemet, men någon har monterat en vattenpump från den gamla versionen av kylsystemet. Och då blev en ingång över på vattenpumpen och den har pluggats. Man kan lätt se på expansionskärlet om man har den nya eller gamla varianten av kylsystemet. Den nya versionen har en rektangulär form med små bulliga rutor på ovansidan Länk Den äldre versionen har en mer ubåtsliknande form. |
|
tackar för svaret Bmw-slangen! Lägst vinner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.