|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Köpte nya krängningsstag till bilen då de gamla var slut. Handlade av en kille på tradera som annonserade för 350kr för två. "NYTT! 2st Stabilisatorstag BMW E46 3-serie alla 98-07" stod det i annonsen. Bra tänkte jag. Skulle byta dom idag men då var de för korta och hade en annan vridning. Vad är det för stag jag ska ha då? Mina är alltså 3-4cm längre och har en annan vridning. | |
| Är det olika stag beroende på vilken e46-modell man har. Tänkte på om det är andra på min 330xi mot en 320i tex. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Generellt sett brukar 4-hjulsdrivna BMW modeller vara lite annorlunda i fram- och bakvagn än deras 2-hjulsdrivna kompisar. Här kan du se en sprängskiss över en del av fjädringen i framvagnen på din bil Länk Och gör du kors-referens på tex vänster krängningshämmarstag fram så ser du att de sitter bara på x modeller Länk |
Jag antar nu att det gällde framvagnen, eller hur? För krängningshämmarstagen bak delas av mer eller mindre samtliga E46-modeller Länk Det är främst framvagnen som är annorlunda (ganska naturligt) för x modellerna, bakvagnen brukar vara identisk (men kan skilja sig). |
Hoppar du in hos Schmiedmann så ser man där att stagen är olika för x och icke-x modeller Här är staget för x-modeller Länk Här är staget för icke-x-modeller Länk |
|
Jamen va bra, då har vi rett ut detta då. Mailade personen i fråga och han skulle fixa fram rätt grejer. Tack för hjälpen! |
|
|
Blade80: Kan du känna skillnad av att krängningsstagen är slitna, o isf hur? Mvh Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
@Beolab Det är inget motstånd alls när jag vickar på staget. På de nya så känner jag ett rejält motstånd. Det är en ordentlig skillnad. Snackade i alla fall med killen och får pengarna tillbaka och pengar för frakt. Köper de på Scheidermann, blir ju runt 500kr så det är ju inte mycket att bråka om. Mekonomen tar runt 750kr för två. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.