|
|
|
|---|---|
|
någon som har kollat hur många mm eller grad ökad camber man får fram när man slår bort styrpinnen i orginal fjäderbens lagring så man kan skjuta in fjäderbenet? /Pelle | |
|
Inte värst mycket, typ en halv grad, kanske 40' |
|
|
Precis, jag misstänker att det landar runt 0,5 grader...men å andra sidan kostar det inget heller. :) På mina äldre bilar har jag gjort infästningshålen ovala i tornet och fällt benen vad det går innan det går i fjäderbenstornet (när jag kört med orginalstorlek på fjädern) Brukar handla om 1 grad /Pelle |
|
| Jag har borrat om mina torn (2 av tre iaf), har så mkt camber det går på detta sätt, ligger runt -2,1 grader gissar jag, mer vill man verkligen inte ha på en gatbil. Bild: Länk | |
|
nej runt 2 är nog vad man ska lägga sig på...det kan vara ett alt. Jag känner inte riktigt för att sätta en justerbar alu lagring på min bil då det är en bruksbil... /Pelle |
|
| Tänker på samma sätt, det ska funka för allt och inte vill man flytta dem fram och tillbaka jämt. Och vill man ha original så är det bara att flytta tillbaks fjäderbenen, inte mkt mer jobb än camberplattor då man ändå åker på att justera spårningen hur som helst. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.