AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.620

Trasig växelspaksknopp E36 325

Hej!

Hämtade min första BMW för två dagar sen, en 325 E36 och är mycket nöjd med den, dock har den lite brister och har fått reda på hur jag ska lösa det mesta genom att söka men inte detta. :)

Min växelspaksknopp är trasig, den sitter löst så det går att vrida på den och själva mittendelen har brutits av från övriga knoppen om ni förstår..
Brukar det vara saker som går sönder på själva växelspaken eller kommer en ny knopp sitta fast bra? :)

Mvh
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Med all säkerhet kommer en ny knopp att sitta bättre!
Det tackar vi för :)
RV
141
RVR_II
E12 518 mintgrün -1975-
E36 328Ci bostongrün -1997-
F11 530dT Carbon Schwarz -2013-
Helt galet dock att knoppen kunnat paja på det sättet, kanske någon som försökt vrida av den.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Själva skaftet eller vad man skall kalla det är i metall, så jag är tveksam till att du ens skulle kunna ha sönder den delen. En ny knopp kan du köpa för runt en hundring på bland annat Schmeidmann, det kommer bli en stor skillnad mot att vispa runt med en trasig! :)

//Bjersér
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Troligen är det så att någon försökt att vrida loss den. Den är rotationslåst med ett spår i spakänden och tar man i och vrider hårt kan man nog spräcka den. Ska dras rakt upp om man ska ha loss den.
Det är inte jag som vridit i den därav min fråga om det är något som kan ha gått sönder på själva spaken. Men har beställt en ny knopp nu så får vi se om det funkar ;)

Tack för svaren!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, det är knoppen som ger sig först, så det är nog bara att byta den.
Låter bra, men vart får man tag i en billig växelspaksknopp? Verkar ju inte finnas någon begagnad, Schmiedmann vill ju ha flera hundra, Ebay var också dyrt :/
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Skroten t ex via laga.se eller bildelsbasen.se

Eller bättre - åk dit så du ser hur den ser ut.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.