|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker Ni? Vilken kärra skall man ha? Det som talar för X6 är att alla andra har 5-serie touring. Iofs kanske inte 535xd men den ser ju exakt lika ut som en 520d förutom två utblås vänster till höger? Hur skulle Ni resonera? Prismässigt ligger de ganska lika med utrustning. Runt 800K+. | |
|
Hade jag kört en X5a i dag vore det nog mer lockande att köpa en 535xd touring för att få något nytt att titta på. Men jag gillar X6an, har vid några tillfällen lånat hem både 3,5d och 40d, vilken den senare var trevligare då den var utrustad med sportpaket. Visste inte att det skulle komma en 5.0d LCI. Vad blir det för motor?. För min del så letar jag efter en X5 alt X6a med max 5000 mil från 09 och framåt. Den för ersätta S4an över vintern. Tror det kommer vara ett ganska tryggt köp. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Vänta på M550dX F11/F10, borde göras officiell i slutet på 2011, beställ och få perfekt till våren 2012. | |
|
Ryktet säger att det kommer en ny 3 liters 6a med tre turbo agg som kommer lanseras iom BMW X6 LCI som ryktas till Mars/April produktionen. Den skall enligt ryktet kallas 5.0d i X6. Sedan skall samma motor komma till 5-serien och kallas 550d/xd eller tom M550xd. Ryktet säger ca 400hk och ett vrid på 700+nm. 0-100 i under 5s. Den skall dessutom enligt ryktet var snålare en 4.0d. Men som sagt allt ovan är en sammanställning av de rykten jag läst. Kan vara helt fel... |
|
|
StefanL: X5 är en mycket trevlig bil. Bättre vinterkärra har jag inte haft. Min har dessutom Hakka SUV med dubb. Bara att pressa plattan i botten i alla väder... ;-) Jag klurar på om jag verkligen vill ha en "låg" första bil. Man har liksom blivit van vid SUV/SAV höjden och det är grymt bra. En X6 med 5 säten känns som något nytt för mig. Med lite performance kit och rätt val blir den grymt snygg. Å andra sidan är F11 med xDrive väldigt trevlig... Valet och kvalet... |
|
|
hybris; Jag förstår de som gillar X5,X6. Tyngden i kombination med dubb, måste vara oslagbart:) Vi har ett ställe vid kusten som det ofta är oplogat på och dessutom åker vi mycket skidor, så för vår del passar nog en X-modell bäst. Tycker det dessutom känns tryggt med en tung SUV då det finns dårar på vägarna. Den nya 3 liters turbon låter mumma. Det finns nog en hel del mer att "kräma" ur dieselmaskinerna verkar det som. Valet och kvalet som sagt. Men visst är det trevligt att testa något nytt:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Har kört en hel del oplogat på landet och man tar sig fram med en X5 utan problem. Kör man fast måste man nästan vara en klåpare. ;-) Yepp tyngden och hakka dubb är en svårslagen kombo. Inte varit ut på plogad sjö och lekt ännu men kört en del på blankis och det är trevligt... |
|
|
Har lånat hem en X5 3,5d M-sport med i princip all utrustning. Headup, Panorama, komfortstolar, backkamera, HiFi-prof, nav-prof, ja listan kan göras hur lång som helst. Bilen är en 09 som rullat 6 000 mil. Trevlig bil måste jag säga, ska även titta på en X6a i morgon. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
hyrbris, jag vet vad du menar. Även jag har Hakka 7 dubb och maken till grepp har jag aldrig varit med om i en annan bil :) Hade jag valt mellan de bilar du väljer hade jag förmodligen i dagläget gått på 525xd. Dels för att det är något annat då X6 är väldigt lik X5 när man sitter bakom ratten men även att 5-serien känns att det är en nyare och modernare bil. Nya 5-serien är en extremt kompetent bil i min mening. Hade det inte för att jag oxå kör en X5 i dagsläget är jag dock inte lika säker på att jag valt 535:an. Här är för övrigt länken gällande ryktet på den kommande monster dieseln Länk |
|
|
svårt val, men jag hade nog tagit en 535 dx. X6 hade jag inte ens funderat på, går ju inte ens att sitta bak i den som normallång person. Gillar verkligen X5 och SUV:ar, men tar nog en 535 xd då jag undrar om den inte har ett snäpp högre premiumkänsla. Svårt men angenämt val :-) Sen drar den lite mindre och det ju trots allt positivt (tänker då inte på det ur ett ekonomiskt perspektiv då bränslekostnaden är en droppe i havet på denna kostnadsnivå om man nu inte kör 6000+ mil per år) Vill man bestämt ha SUV/SAV så tar man givet en X5 framför en X6, då får man utrymmen och hög siittposition dvs en bra, bekväm, säker, praktisk och snygg bil. X6 tar man för att... Kan faktiskt inte komma på en vettig anledning! Sämre på allt utom att sticka ut, så enda anledningen skulle vara just det då... Och för att reta all "haters" |
|
| hybris mfl:Från vilket år gick det att speca med 5 säten i X6:an? var det i år först? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.