|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, håller jag på bromsen så fungerar inte gasen=( vad är nu detta för roligt fel?? Mvh/Marcus | |
|
Det är inget fel, det är en funktion. :-) Jag har i och för sig inte tänkt på om det är så på min, men det är i alla fall vanligt med den funktionen. Vid närmare eftertanke så kan jag nog gasa och bromsa samtidigt på min. Hur är det för andra med M54? Det kan ju skilja på olika mjukvaruversioner. |
|
| De har fungerat förut att gasa och bromsa samtidigt iallafall! | |
| Funkar för mig iaf | |
| Är det en automat? Min går ju att bromsa fast i.a.f. ;) | |
|
läs av felkoder på den. har hört talas om problemet på fler bilar. tror någon givare till motorn som felat. BMW ownz |
|
| På M54 finns en övervakning av gaspedalpotentiometrarna. Vid viss hastighet/varvtal sätts en felkod och den subtraherar ett visst gaspådrag om man bromsar och gasar samtidigt, bilen antar då att gaspedalen kärvar och ej återgår till nolläge vilket då kompenseras automatiskt. (jag fick den felkoden när jag gjorde mätningar som krävde broms+gas i någon sek vid början av varje mätning). Dock så ska det fortfarande gå att gasa om man trycker ner lite ordentligt, gaspedalen ska inte lägga av helt och släpper man broms och gas så ska den återfå normal funktion. | |
| Förresten, fungerar gaspedalen 100% i alla lägen när du inte bromsar? Det kan ju vara något annat fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.