|
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag fick med en extra uppsättning sommardäck när jag köpte min nya bil. Det är 17" som ärligt talat är ganska fula. Dock sitter det nästan nya Nokian-däck på. På den bil jag sålde satt det, i mitt tycke, snygga BMW 18" originalfälgar med rätt slitna RFT-däck. Mannen som köpte min bil är 59 år och skiter i vilka fälgar som sitter på. Jag erbjöd honom att köpa mina 17"-are för 5000:- och han skulle höra av sig till veckan. Han var dock mycket intresserad men skulle höra med sin kunnige son (fd BMW-mekaniker) osv först. Nu funderar jag på att erbjuda honom ett byte om han tackar nej. Att han får 17"-arna om jag får tillbaka 18"-arna. Funderar ev på att ha de som vinterfälgar framöver, men jag tror också att det är lättare att sälja de på Blocket om det skulle bli så. Gubbar som vill ha fula fälgar är nog mer benägna att köpa nytt än att leta på blocket. Däremot vimlar det av bilintresserade som vill ha snygga fälgar. Tänker jag rätt här? |
| Vad är det för fälgar, BMW original? Modell? RFT? Kanske köper dem av dig om de är ok (alla tycker ju inte lika) Mvh | |
Verdi |
vet inte vad du menar för uppsättning. :) 17-tummarna är iaf inte originalfälgar. Och det sitter Nokian sommardäck med bra mycket mönster kvar. Det är EJ RFT. Det står "Image" på en "täckplåt" som sitter med insexskruvar i mitten över bultarna. I övrigt än rätt basic 5-ekerdesign. Har inga ET-mått osv men det passar ju bevisligen E9X eftersom han körde på dem. 18-tummarn: Länk Stjärneker 189 med RFT. Rätt slitna. Tyvärr slet min gamla bil framdäcken lite snett. Däcken är egentligen ok förutom det... Så bakdäcken håller säkert minst nästa sommar också. |
Verdi |
Hittade faktiskt fälgen. Den heter "Image Blade". Länk Fast de jag har är helt fräscha. Både däck och fälg. |
| Tack för snabbt svar! Det var 17´ som var intressant, dock inte längre :) Söker original fälgar med RFT i bra skick! Hör du ngt hör gärna av dig om tips! Mvh | |
Verdi |
Ja, tyvärr är de rätt fula. Det var de som satt på i blocketannonsen också. Skrämde säkert bort flera köpare. :) Har 18" M Stjärneker 193 i nyskick nu istället. Går lite hårdare men jäklar vilket lyft på utseendet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.