|
|
|
|---|---|
|
Hej allesammans! Jag har en BMW 325iA -06 och har lite problem med att först och främst motorlampan "Försämrade avgasvärden" lyser vid dåligt väder, regn och fukt samt att bilen går ryckigt. Detta händer inte när det varit bra väder, vilket måste betyda att den tar in fukt någonstans, typ tändstiften/tändspolarna. Var inne med bilen och rensade datorn på felmeddelanden, (ca 10st alla var olika koder med okända fel) och sedan fungerade bilen perfekt. (Ingen varning om tändstift/täbndspolar, men en sådan kanske inte finns?) Nu har det regnat en massa och i morse när jag startade bilen så började den gå ryckigt - igen! Men motorlampan har ännu inte börjat lysa, ingen annan lampa heller för den delen. Körde en bit, slog av bilen. Efter ett tag körde jag igen och då gick den hur bra som helst. Ska man ge sig på och byta tändstift + tändspolar? Eller har någon haft ett liknande problem? Som kan säga vad det annars kan vara. Sedan finns det ingen oljesticka man kan kontrollera utan datorn varnar när det behövs fyllas på, hur tillförlitlig är detta? Har varit med om att behöva fylla på +1L efter 1000mil ungefär, ska detta behövas? Och sista frågan, har bytt bromsbelägg runt bilen, då ska ju lampan slockna automatiskt, men detta har den inte gjort, tycker att sensoren som skulle sättas fast på bromsbeläggen sitter väldigt dumt, behöver man byta ut dem för att de ska kunna uppfatta att man har bytt bromsbelägg eller? De kändes väldigt plastiga och sköra, samt att de inte riktigt ville sitta som de skulle, är väl därför man inte kan släcka lampan.. Går det att köpa nya sensorer på typ biltema? Eller måste man beställa via BMW? tacksam för alla svar :) | |
|
Hej Oljenivån kollar du via färddatorn, du behöver inte vänta tills den ev larmar själv om det är låg nivå. Har inte haft några problem som du beskriver vid regn/fukt, hur långt har bilen gått? Hoppas det löser sig! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.