|
|
|
|---|---|
|
Tjena. min audomatlåda har börjat strula på min 540 -93 När den ska växla ry rycker den och tvekar att lägga i ny växel, När bilen är varm så är det väldigt svårt att få ut eller går inte alls att få ur divern och lägga i p-läge. Vad är detta? helt slut låda eller så enkelt som att bara fylla på lite olja? | |
|
Är växelföraren svår att flytta menar du? Isåfall är det ju nått mekaniskt jättefel i lådan :) |
|
|
Hur är det med oljenivån? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
När man kört med bilen så är växelföraren svår att flytta. oljenivå vet jag inte. ska ta och kolla det imorgon |
|
|
Det tror jag inte att du ska :) Nivån mäter man på en högst avancerat sätt. Du hissar upp bilen och ansluter den till en diagnosdator så du kan hålla koll på oljetempen (eller något alternativt sätt), när motorn är kall startar du den och lossar pluggen mitt i tråget. Om det börjar rinna ut olja vid 40 grader är allt i sin ordning. Om det inte runnit ut vid 50 är det för lite olja i lådan. Smart lösning va? ..not |
|
|
Kan vara så enkelt fel som wiren mellan växelföraren och lådan, hade detta på min 750. Ibland var den nästan helt omöjlig att rubba, vill minnas felet var värst när allt var varmt, provade att smörja den gamla wiren men det blev nästan värre. En ny wire & hölje för några 100 lappar hos BMW handlaren löste problemet, hoppas du har samma enkla fel. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.