|
|
|
|---|---|
|
Tittar på ny bil hade bestämt mig för en Skoda Yeti på som fömånsbil men av olika skäl vill jag inte binda mig till det fasta löneavdrag detta innebär även om det är smidigt. Vill istället ha en schysstare begagnad. Jag har fastnat för e61 i lite konkurrens med Audi A6 och Passat men jag gillar ju BMW så definitivt helst en 5-serie touring. Har fastnar för denna: Länk Fördelar: Facelift Ganska exakt som jag vill ha den vad gäller utrustning, komfort, advantage, drag osv Rätt färg Lågmilare Priset verkar helt ok, dvs inte galet överprisatt Kanonskick (har tittat på den, inte mycket att anmärka på) Nackdelar Inte 100% förälskad i klädseln, hade hellre sett svart eller beige, ger dock ett väldigt fräscht intryck Saknar navi Lite över budget, hade tänkt mig max 200000 men det är hanterbart med lite mer Bara 16" (har dock vinterdäck(!!) på 18" till min M3a som jag skulle kunna nytta) Om man läser forumet så är avsaknad av M-paket en stor miss men det känner jag faktiskt inget behov alls av, vill faktiskt inte ha det, vill jag köra sportigt har jag ju min M3-cab :-) Så hjälp mig med mitt beslut! | |
|
Den enda varningsflaggan jag ser är säljaren, "Nice bilar" ett företag med 8 bilar i lager. "Nice bilar" kan vara ett mycket seriöst företag men spontant reagerar jag för namnet. Men nu är det ju inte företaget som du ska köpa utan bilen. Är bilen skysst så. Förstår din synpunkt på klädseln, men när man köper begagnad bil, kan man inte begära att få allt exakt som man vill. Totalt rätt spec finns i princip aldrig utan man får kompromissa med något. När jag köpte cab så hade jag en rätt bred spec, svart, silver eller blå färg, en 320, få ägare (helst 1), få mil, svensksåld, hardtop. Resten var önskelista och ändå fanns det bara ett fåtal bilara att välja på. Grå klädsel är lättare att hålla rent än beige. Tror du att du kan hitta en lika fin bil med enligt dina önskemål bättre spec inom din budget? E |
|
| Fin bil med "ok" spec med sportstolar med skinn samt fjärrstyrd webasto värmare. :) | |
| Spontant känns det dyrt med en kvarts miljon för en 4 år gammal vanlig bil. | |
|
Om den kostade en halv miljon ny så är det inte nödvändigtvis fel ------- //Lövet |
|
Verdi |
qsacage, Visst, så kan du ju tänka. Men då får du köpa en enklare bil, eller en ännu äldre bil. Sen när man köper begagnat får man kompromissa lite. Oftast vänjer man sig med en annan färg än man tänkt osv. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.