|
|
|
|---|---|
|
Säkert diskuterats en del men jag hittar bara om angeleyes osv. Vilka eftermarknad ljus ger bra ljus,behöver inte ha angel osv o helst inte xenon då jag inte har ork att byta för bes. | |
|
Vad är de för fel på dom du har idag? Eftermarknadsprylar brukar ha skit dåligt chrome i reflektorerna så jag tror inte du hittar något som överträffar original lyktorna. Jag bytte glas på mina bosch original lyktor och passade även på att göra rent reflektorerna och de gjorde stor skillnad. Xenon kan du montera på helljusen om du inte vill montera extraljus. |
|
| Ok så du vet du inte om nåt bättre ljus då?Hade tänkt få en nyare look än org men inte sämre ljus. | |
|
Hellas med lins är jag VÄLDIGT nöjd med, MYCKET bättre än orginalet. Länk Vänligen- Stefan |
|
|
Hella med projektorlins finns som original. Men om de är köpta från schmiedmann så kan man räkna med att de inte är ett par äkta Hella, utan kopior på dom. Man ska skilja på Bosch, Hella och ZKW? och som gjorde lyktor till E36. Jag tro att ifall man upplever dåligt ljus så har man förmodligen blästrade glas, brända "linser" och smuts på reflektorerna och kan få betydligt bättre ljus genom att bara byta glaset och linserna och tvätta ur reflektorerna!. Gjorde de själv och kosta hälften mot vad ett par nya eftermarknadslyktor av dålig kvalitet gjorde. Här är en före och efter bild. Länk Smaken är som baken, men jag skulle aldrig byta bort originallooken. |
|
|
Det är hella men inte orginal utan syling lampor, se länken, smaken e som baken ja men senast jag hade så dåligt ljus på något fordon jag ägt var på min gamla moppe för över 20 årsedan som när jag köpte nya orginallampor till min nuvarande bil, men när jag köpte mina hellalampor så blev det det bästa ljuset på något fordon med orginal H7 lampa i och ännu bättre blev det med xenon i. Varför skulle det inte vara hella de sålde????? Bromsar och ljus leker jag inte med utan det är det viktigaste på ett fordon så där köper jag kvalitet, skulle tex aldrig tvätta en reflektor utan jag kan sträcka mig till att byta glas om det är blästrat annars byter jag ut hela strålkastaren. Vänligen- Stefan |
|
|
Xenon är inte otillåtet i hel och dimljusinsatser. Jag skriver "inte otillåtet" då det verkar ligga lite i en gråzon. Men baserat på egna erfarenheter har jag varit ärlig med mina xenon-konverteringar på helljuset och även frågat om det är okej. Än så länge har jag besiktigat en fyra, fem gånger med xenon i helljuset utan problem. Dock på bilar som inte är helbilsgodkända, vet inte om de är petigare på helbilsgodkända bilar. Får tillägga att dessa gånger varit på "gamla" SBP, hur de ser på saken på nytillkomna Carspect vet jag inte. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.