|
|
|
|---|---|
| När man öppnar dörren går pumpen igång sen slutar den, det vet ja. Men ska den gå igång under körning? | |
| ja så fort trycket sjunker under ett visst värde startar den. | |
| Okej så då ska den gå rätt ofta under körning med då? Svår och veta sånt där när man har aldrig haft smg förut. | |
|
På min -97 :a hör man inte att den går igång under körning så jag kan inte säga hur ofta och länge den går. Däremot vet jag en annan persons bil där man hörde att den gick igång ofta och under kort tid under körning och så skall det inte vara, han lämnade in pumpen för renovering. Växlar bilen som den ska manuellt och automat både upp och ner till från back osv eller vad är bakgrunden till din fråga? |
|
| Just nu gör den inte det pågrund av att jag har öppnat smg enheten. Men förut växla den perfekt men pumpen gick ganska ofta. Ville bara kolla om den ska det eller om den bara ska pumpa lite ibland | |
|
Så hur ofta och hur länge gick den? Låter den så högt att du kan höra det då du kör? Det var rätt modigt gjort att riva den då den växlar perfekt. Har du hittat bra instruktioner på hur den fungerar? Jag har letat men inte lyckats hitta något. Jag hade problem med att få ur backen samt att den inte växlade ner till ettan i automatläge och ibland så blev urkopplingen vid stopp osnygg tom motorstopp någon gång, men det löste sig själv då jag bytte ABS- givare som var trasig. Nu växlar det perfekt. Det enda som jag inte får till är race start då man ska trycka fram växelspaken varva till ca 3000 varv och släppa spaken. Men det kanske är lika bra att det inte fungerar:-) |
|
|
Alltså man hörde ju bara om man verkligen lyssna och inte gasa för mkt. Den pågick ungefär lika länge som man öppnar dörren kanske lite kortare. Därför jag rev isär den var för att det läckte olja så kanske var därför den tappa tryck? Har inte fått den att funka perfekt nu efter isär rivningen, så kan inte testa. hur menar du nu med race start? det lät intressant, fast jag hängde inte med riktigt |
|
|
För att optimera 0-100 med en manuell varvar du upp motorn och släpper kopplingen. Med Smg 1 gör du det genom att i sportläge s1 trycka fram spaken du kan då varva upp motorn och när du sen släpper spaken så skall kopplingen släppas upp och du drar då iväg på ettan. Läste om det på något forum minns inte vilket, varva går bra men kopplingen släpps inte upp då jag provar detta. |
|
| Jasså det måste jag testa sen när jag har fått det att funka. Man lär sig något nytt hela tiden! tackar | |
|
Länk Gäller iofs E46 M3 (SMG II), men principen är ju densamma på E36 (SMG I). "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Var ute och körde nu och den går inte så ofta som förut och de var antagligen för att det var läckage då. Tack för tipsen jag provade lite idag och de funka rätt fint. Har en fråga till när ska man kolla nivån i behållaren för smgn? Är det när den är kall? |
|
|
reddange: Kan du läsa av felkoder? isf kan du ta bort apdation det gjorde jag när jag hade haft isär smg enheten för då funka inte en jävla växel. Men sen blev den nollad och det verkar lära in sig efter hur man kör sen. Jag hade samma problem som dig att det gick och vara men sen när man släppte händer inget. Provade inte allt för mycket men jag tror det är riktigt noga med att man står helt still innan man gör det, för då verka det funka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.