|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, så här ligger landet: Har en e30 325, äkta m-tech 2. Har lite funderingar på att kanske byta spis i den till e36ans m3a. Har googlat runt lite och hittat en som fått ett sådant bygge registrerat och godkänt genom bilprovningen utan några riktigt större ingrepp. Men, nu är ju frågan.. Är jag helt dum i huvudet som gör detta? Är det något större orginalvärde i dem eller hur är det egentligen? Bilen finns på Länk Hare fint allihopa! | |
|
Om du lyckas få den reggad med m3 spis så är det bara att köra! Kommer troligen att vara riktigt eftertraktad och betinga ett ganska så högt värde jämfört med orginal 325iM. Trotts att jag personligen föredrar fina orginalbilar. Mvh Stefan |
|
|
En äkta M-tech II 325 E30 borde vara betydligt mer eftertraktad i originalutförande än ett modifierat hemmabygge. Är inte detta en modell på uppgång? Det finns inte många fina E30 325 kvar, och väldigt få av dessa är i originalskick. Vill du ha en bil med M3 E36 motor i så köp en riktigt M3 E36 istället :-) |
|
|
Tycker att du kan stoppa i vilken spis du vill så länge du håller bilens yttre original. M-tech II är ett väldigt lyckat spoilerpkt. Står på önskelistan över framtida hobby BMW för mig. |
|
|
Ta reda på hur han gjorde för att lyckats med det?! Vad jag vet så ska det inte gå att få detta ingrepp godkänt på laglig väg! Alpina B8 Länk |
|
|
Länk Länken ovanför är till ett annat forum där en kille gjort samma bygge och fått detta godkänt. Har egentligen bara skumläst igenom hela så tänkte ringa själv till SFRO för att räta ut lite frågetecken. Jag ska fundera lite till, M20n går som ett skott men mycket vill alltid ha mer. Tack för alla svar! |
|
|
Max 254hk vid original tjänstevikt för ombyggt fordon när vi snackar E30. Kräver byte av bromsystem, vlåda och modifieringar som motiverar effekten. Hur strandholm fått igenom sin bil är helt otroligt, diskuteras hett kring denna bil då och då. Skall inte gå utan att vikta upp bilen duktigt mycket. Anser absolut inte att du förstör bilen genom att byta ut m20n. Tvärtom i mina ögon. M20 är inge bra motorer. Du monterar ju iaf Bmw motor i isåfall, själv ska jag mog köra Volvo eller Saab snurra i min e30 :) |
|
| Det kan ju vara en tanke att göra bytet på ett sätt så att det går att återställa till original igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.