|
|
|
|---|---|
|
Jag fick ett bytesförslag idag, min BMW 523i Touring -98 mot en Volvo S40 2,0 140hk -98 plus 15000 kronor till mig. Bra eller dålig affär? BMW'n är i bruksskick, import, 20600 mil, grön metallic med ljusgrå plysch, inte så välutrustad men har det viktigaste som multiratt, stora AC'n som kyler bra, taklucka, färddator, pdc, mm. Volvon har nog inget speciellt, silvermetallic, 140 hästkrafter, svart tyginredning. Har rullar dryft 18000 mil. Båda bilarna är ganska så nyskattade och besiktade. Volvon verkar ligga mellan 14-20000 kr på blocket. En bra eller dålig affär? Hur populär är S40 egentligen, går den att sälja? Min tanke är väl att göra mig av med den ganska snabbt i så fall, har möjligtvis kvar den över vintern. | |
|
Du lär nog vilja sälja den snabbt. Om du inte gillar tveksam kvalitet och japansk interiör ;) Hade en V40 -99 för några år sedan, slökorven var öknamnet. Fördel är väl i så fall hygglig soppa förbrukning. Lyssna efter vxl ljud, bruker låta som hjullager men är ofta lager i lådan. Rost är inte ovanligt heller. |
|
|
Volvon är 10ggr mer lättsåld än BMW. Lägg ut den för 15k, och du kommer bli nedringd! |
|
| Kan nog hålla med Marin om det. Dock säger det mer om folk, än om S40:ns förträfflighet ;) | |
|
Tja, skall du ha bilen för att bruka den eller för att sälja den? Det är ljusår i skillnad på kvalitet och körkänsla mellan BMW:n och Vovlon! Tycker även att BMW och Mercedes inte påverkas lika mycket av milen som de mindre Volvo-bilarna... Men visst kan du chansa och sälja den efter bytet....men frågan är vad du får för annan bil för pengarna som du har i handen efter du sålt S40:n. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tanken är att sälja 523'an i vilket fall, för att skaffa en nyare bil, förmodligen en 1 eller 3-serie diesel av senare årsmodell. Tanken med bytet är, som jag ser det, att byta till en mer lättsåld bil, 523 E39 känns ju lite halvdöd på marknaden. Skillnaden i kvalitet och kvalitetskänsla och körkänsla är jag medveten om, BMW'n är väl bättre på allt utom möjligen förbrukning och försäkring. Kommer som jag skrev tidigare behålla Volvon max ett halvår över vintern, och jag har ju två andra BMW i garaget så någon nöd kommer det inte gå på mig =) Frågan är om man ska lyssna på hjärtat (BMW) eller hjärnan (Volvo)... Just nu känns det som en inte allt för dålig affär. Jag antar att det är kamrem i Volvon? |
|
|
Jag hade bytt bil direkt.....då får du ju med facit i hand 30 000 för din BMW, och det tycker jag är otroligt bra pris för en 98:a... Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.