|
|
|
|---|---|
|
Länk Denna bil har en kollega till mig ägt tidigare i år, dock så lämnades den in när lampan för partikelfilltret varnade. När de kollat upp bilen i Tyskaregister visade det sig att den hade gått minst 18 000 mil, mätarställningen var då ca: 6000 mil. Bilfirman köpte dock tillbaka bilen då de var utan vetskap att den var skruvad (enligt dem). Nu är den ute till försäljning igen av en privatperson. | |
| Reg nr: CUH 858. | |
|
Så bilfirman sålde den vidare till en ny person med samma mätarställning? Snyggt. ------- //Lövet |
|
| Seriöst av Karin att rekonda den och lägga ny MrCap papp i den inför fotograferingen. ;) | |
|
STORA PROFFESSIONELLA NAVI Njaeeee - navi business är nog mera korrekt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lurnumret gör till en herre i handen, ägarinnan är reggad i Älta Nacka. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Kollar man ratsit.se finns inte ägarnamnet på adressen som finns i bilregistret, inget som liknar det ens en gång. Namnet finns inte alls på ratsit. Mysko. | |
| Att du inte hittar namnet på Ratsit kan bero på att den verkar vara reggad på en privatperson nu. Hade den inte vart det så hade det inte vart Blocket försäkring på den. Undra vad Blocketförsäkringen har för villkor mot skruvad mätarställning. | |
| Det är alltså den registrerade ägaren, en privatperson, vars namn jag inte hittar på ratsit, vare sig på adressen hon har enligt registeruppgift från bilregistret, eller annorstädes. | |
|
Det är nåt med annonser med enbart versaler och "finans kan ordnas" som gör mig misstänksam direkt. ------- //Lövet |
|
| Det kan bero på att personen inte är skriven i Sverige och kanske bor i Stephen Kings hemstad...spooky! | |
| Ägaren till bilfirman köpte personligen tillbaka bilen och skrev den på sig själv för att inte hans bilfirma skulle ha någon koppling till denna skruvade bil. Vet ej vad han gjorde med den sedan. | |
|
Han sålde den utan att ändra mätarställningen i alla fall som det verkar. Det är fan lika illa som att firman gjorde det i mina ögon. ------- //Lövet |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns ingen reggad ägare mellan ägaren i Borlänge tom 11-04/28 och nuvarande ägare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Nu verkar annonsen vara borta om jag inte ser fel. | |
|
Här är en annons till från samma kille. Samma versaler, samma "finans kan ordnas" Länk ------- //Lövet |
|
|
(Kanske ska tilläggas att det inte är pga versalerna som annonserna är lika utan det är samma telefonnummer i annonserna.) ------- //Lövet |
|
Många abbonnenter på det numret :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Lär väl också vara sten-importerad. Mazda har väl normala plåtar på alla sina modeller som säljs i Sverige? | |
|
Den är definitivt US-import, men historien att den är såld ny av Exclusive Cars kan ju stämma eftersom de håller på med sånt. Men jag skulle nog kolla upp det själv om jag var spekulant... ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.