|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet hur det fungerar med 20" vinterdäck till X5 E70. Kommer snart åka X5 40d och tänkte fixa vinterhjulen inom kort. Vad kör ni på och vad rekommenderas? /Anders | |
|
Fick med 18" Michelin Alpine, dubbat. Har funkat rätt bra. 20" är stötigt och bullrigt på sommaren, vette fasen hur kul de skulle vara på skrovliga vintervägar. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Beror väl på hur och var du kommer att köra. Skall du bara ha den som pendlarbil i staan så kan du ha 20" men om du verkligen kommer att använda den som t.ex dragbil så skulle jag satsa på mindre storlek för att få billigare däck (smalare). "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Jag har 19" och Hakka 7 dubb. Den ligger som ett strykjärn i snömodden :) Jag tycker inte den går stötigt eller obekvämt. |
|
|
Bilen hämtad och funderar nu på vinterhjulen. 19" eller 20". 20" runflat Dunlop är betydligt ljudligare än de 20" Kumho jag hade på 535-an. Dunlopdäcken vet jag sen tidigare är betydligt mycket ljudligare, så även på 335 jag hade tidigare när jag bytte till Kumho istället. X5-an känns lite stötigare än 535-an som har en enorm komfort tycker jag. Finns ju renoverade 20" 214 fälgar billigt i England på BM Autosport, men då är det ju 11" bak och vill nog ha samma bredd runt om på vinterdäck. Finns ju en del rätt bra replikor också har jag sett. /Anders |
|
|
Jag körde med 20tum hacka 5, gick över förväntan. Tror jag har bild på det på autopower. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.