|
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Har inte sett den i postnummer området, eller parkerad på firmans uppfart (numret i annonsen går till en lokal däck/fälg firma) är iofs. inte "hemma" på Limhamn lika ofta längre... street view på firman: Länk |
|
|
Inga akiva stolar eller AC i dem, ser jag på knappraden. Men de kanske du klarar dig utan. |
|
|
mfive: He he står ju "all utrustning", ytterligare en som tror just det....Usch. Men AC måste den väl ha???? Gick det ens attvälja bort? MVH Peter |
|
| Han menar AC i stolarna.. =) | |
|
Exakt, i stolarna! :) Ja, kul att de flesta skriver "maxad, uppfylld, fullutrustad" etc. när de inte är det. |
|
|
Hej Ursäkta men vad är akiva stolar för något?? |
|
Lasse Karlsson |
Aktiva stolar innebär att kuddar blåses upp i stolsidorna, och håller dig fast i sätet vid kurvkörning. Riktigt trevligt om ni frågar mig! Har detta i min bil, går väl att vara utan, men är riktigt kul! HA DET! modolasse |
|
wow va kult. Vad är det för utrustning nästa generation M-bilar kommer ha? G-dräkt kanske! |
|
|
Så, då har jag kikat o provkört bilen ifråga... Ganska fin, ej nyskick dock, förstår inte varför folk skriver det.... Miltalet verkar stämma oxå, tog ett garantiutdrag från Bmw. DOCK så saknar den en service, första gjordes som vanligt vid 220 mil, sen är nästa vid 3400 mil. Finns inga kvitton eller något som styrker att bilen servats däremellan. Antingen har första ägaren "glömt" serva eller så har han struntat i det. Vad tror panelen? struntsak eller ska man leta vidare? Det drar ju definitivt ner betyget och det borde göra den mer svårsåld/billigare:-) MVH |
|
| Jag anser att det är ganska viktigt att bilar av den här typen är servade som de ska. Vart servades bilen senast? Ring till den verkstaden, de kanske servade den innan också? Vilka reparationer fick du ut av garantiutdraget? | |
| mistafrizz: det ser man inte, bara att den varit inne på goodwillreparation vid ett visst datum/miltal. | |
|
På en sådan bil tycker i alla fall jag att det är viktigt att det är dokumenterat med servicar och reperationer. Jag tror nog det gör det svårare att sälja i framtiden om det finns en lucka i servicehäftet som på denna. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| Luckor i serviceboken måste alltid kollas upp ordentligt. Vart är bilen importerad ifrån? Vid vilka miltal är goodwillarna registrerade? Vem servade bilen vid 3400mil? Osv osv. Det finns flera "fuskade" bilar på marknaden - och har man då en ärlig men med en lucka i boken, då får man det tufft tyvärr. | |
| Hur gick det med denna? | |
|
Jag tyckte inte bilen kändes värd att lägga den energin på o försöka få tag i tidigare ägare i tyskland angående missad service. Hos Bmw finns inget registrerat mer än det som står i boken. Ägaren var inte intresserad av o kolla upp bilen själv utan han hoppas att någon köper den ändå utan o öppna serviceboken...precis som han själv gjorde:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.