|
|
|
|---|---|
|
Vilken / vilka BMW-modeller i nyare tid anser du vara mest lyckade designmässigt, och vilka anser du är floppar? Med "modern tid" menas 1980 och nyare i den här tråden. FLIPPAR: Jag börjar; enligt min ödmjuka mening anser jag att E34 5-serien, E38 7-serien, E39 5-serien, E46 3-serien, E53 X5, E60 5-serien, E63 6-serien och nya 5-serien F10/F11 är riktigt lyckade designer. FLOPPAR Jag tycker E90 3-serien floppar (dock är E92 coupen mycket snygg), E87 1-serien floppar (dock är cabben av ngn anledning skitsnygg), E83 förra X3:an floppar, F11 GT och E65 7-serien är riktiga träskpaddor (men fina bilar, bara konstigt utformade), Såklart finns fler, några synpunkter? | |
|
Flopp: Chris Bangle. Flipp: alla BMW 1965-1995. BMW:s design VAR bättre förr! :D |
|
|
Flippar: Z8, Z4 E89, E28, E30M3, E39 facelift, X1 Floppar: E65, F01, X5 (och tyvärr) E31, E63, F12 (För anonyma och ännu icke värdiga efterträdare till E24) |
|
|
Jag utökar helt fräckt "modern tid" till att inkludera 70-talet och tar med E9 - 3.0 CSI är en sjukt snygg bil. Jag såg nyligen en isblå sån i mycket fint renoverat skick på nära håll - en riktig godsak !! E9 är så snygg så jag tycker karossen hänger med fortfarande - den med modern inredning, GPS och hela skiten med motorstyrning m.m. vore inte helt fel.... :) Precis som jag tror E38 med en uppdatering och samma fina inredning som F01 skulle sälja bättre än F01 själv. E65 och F01 är det nog ganska många som tycker är floppar tror jag, det säger åtminstone min magkänsla - men säg gärna emot !! :) |
|
| En av de största flopparna: Njurarna på E90 (före facelift). | |
|
e65 pre-facelift är i särklass den fulaste bilen BMW har byggt. Men det är säkert en riktigt bra bil. Snyggaste är e31 med CSi paket och nuvarande M3 e92 //Marin |
|
| Håller med jörgen L fullt ut ang njurarna tycker dom är helt vidriga före Lci | |
| Jag tycker bakdelen, bakljusen på E90 är hopplösa. Annars, framifrån är den riktigt snygg tycker jag - men med den bakdelen är den en flopp tyvärr... | |
|
Alltid svårt men underhållande att diskutera design... Och när vi ändå svänger oss med EXX hit och FXX dit så kan det vara läge att göra det korrekt. Visst är jag lite petig men F11 GT måste du mena F7 med och E87 Cab måste vara E88. Det är underhållande att läsa hur olika folk tycker om modellerna. Detta tyder på att alla kan hitta en BMW som faller dom i smaken. Nu till min åsikt om det hela. Jag gillar det mesta mer eller mindre i designväg som BMW producerat. Sen handlar det väldigt mycket om utförande och årsmodeller. Dessutom blir det svårare och svårare med det modellutbudet och karossvarianter som BMW erbjuder idag. Flippar: E12, E21, E23, E28, E34, E36, E38, E39, Z3, E87, E88, E81, E70, E71, E89 STÖRSTA FLIPPARNA: -02, E9, E24, E26, E30, E31, E32, Z1, E46, E52, E65, E85, E63, E60, E61, E82, E90 M3 Facelift, F11, F25 Floppar: 00, E3, E53, E92, E93, F10, F07, F12 VÄRSTA FLOPPARNA: E83, E90 Prefacelift, E91 PrefaceliftF01, E84 F20, F21 BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Floppar: X3 E83 X5 E53 1-serien F20 7-serien E65 |
|
|
bag: tack för korrigeringen. Kul att du har E65 bland dom största flipparna, det är en kontroversiell design. Vissa dagar kan jag gilla en svart E65 pre facelift (den som elakt kallas SAAB 9000 wannabe), andra dagar kan jag bli skrämd av en mellansmutsgråblå E65 för att den sprider sån estetisk oro kring sig... Håller verkligen med om E83 och E90 pre facelift som floppar. Jag verkar rätt ensam om att gilla E53 X5.... Kul att alla har olika smak. |
|
|
jo jag är nog relativt ensam om att gilla E65 starkt, både före och efter facelift. minns när jag såg en första gången i överklassbyn Ischgl i österrikiska alperna. svart var den och jag gillade den direkt. i facelift tycker jag den gör sig bäst i silver. fortsätter att komma in på att det gör så oerhört mycket vilket utförande de passar bäst i. E53 X5 ser ofta missbildad ut men kan även vara riktigt fet. brukar tänka att det ser ut som en höjd e46:a. lite som cayenne som är en höjd 911:a. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Jag utser F10 till Bmws snyggaste bil genom tiderna och E84 till den fulaste. |
|
Ekin |
flippar> E24, E28, E30, E31, E38 |
|
Flipp: E46 är för mig den något av det härligaste att vila ögonen på, den blir aldrig omodern på något sätt. E30, kommentar överflödig Flopp: Z3 som är riktigt ful, ser ut som en liten trampbil.. Z4 lyckades man med däremot. Gamla X3 ger också kväljningar, speciellt interiört. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.