|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska serva min 730 nu tänkte jag. Därför skulle jag vilja ha lite tips. Vilka stift ska jag köpa? Vilken olja ska jag välja, helsyntetisk antar jag? Ett bra sportluftfilter? Jag har funderat på chippa den också, men jag hittar inget bra chip till den. Vet någon något chip som gör 30-40 hästar? Tack på förhand! Mvh Magnus | |
| ge mig faxnr så kan jag faxa uppgifter o lite info som vi har i datorn. gjorde service på min bil o då var det ganska sjusst med tex hur många liter olja vilken typ man ska ha osv | |
|
Hej! Jag har tyvärr ingen fax. =( Tack ändå! Mvh Magnus |
|
| okej dröj lite ska försöka fingervalsa in det som e viktigast | |
|
motoroljans viskositet kall klimat sae 5w/30 motorolja sae 10w/40 klassificering av motorolja-moderat klimat api/acea sh/a2-96 motoroljans viskositet (alternativ) moderat klimat sae 10w/60 syntetisk klassificering av motorolja (alternativ) moderat klimat api/acea sh/a3-96 motoroljans viskositet varm klimat sae 15w/40 motor och filter liter 5,75 vxlåda automat typ dexron II automatisk transmission liter 3,0 olja för slutväxel sae 90w differential bak liter 1,9 tändstift märke bosch ="= typ F7LDCR elektrodavstånd 0,9 mm tändstift (fan vad jobbigt att du inte har fax) autolite typ 9921 mm 0,9 tändstift champion typ RC8DMC tändstift NGK BKR6EK mm 0,9 tändstift BERU typ 14F-7LDUR4 mm 0,9 nu e jag trött väldigt trött :-) källa:autodata cd2 |
|
|
häll i bra olja, inte för tunn bara. Kör med NGK stift och vill du ha lite mera drag så sätter du sportluftfilter. |
|
|
Hej! Jag är mycket tacksam för alla svar. Speciellt tack till Stene som suttit och skrivit av. Tack än en gång! Fortsatt trevlig sommar! Mvh Magnus |
|
| d va så lite så. måste ställa upp för varann ju :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.