|
|
|
|---|---|
|
Går i tankarna att inhandla en bmw m5 e39. Den är av årsmodell 99, vanosorna är bytta, svensksåld, och full servicebok. Går i tankarna att inhandla en bmw m5 e39. Den är av årsmodell 99, vanosorna är bytta, svensksåld, och full servicebok. den har gått snart 22.000, hur länge klarar dem här motorerna? hur ligger det till med 99 jämemot modellen som kom 2000? mer riskfullt att köpa en 99? Smartare lägga 50.000 till och kanske få en bil från 2000 med något mindre miltal? är kluven.. den har gått snart 22.000, hur länge klarar dem här motorerna? hur ligger det till med 99 jämemot modellen som kom 2000? mer riskfullt att köpa en 99? smartare lägga 50.000:- och få en bil som kanske gått 15.000 och från 2000 modell? är kluven.. | |
|
en 99a håller lika bra som en 03a förutsatt att servicen är skött. 99orna drar mer olja vilket är anledningen till att 99orna "håller sämre" eftersom ägarna inte har koll på detta. Det viktigaste vid köp av bil är historik och skick. årsmodell och miltal är mindre intressant enligt mig. |
|
| Vad är anledningen till att 99 drar mer olja? Var det för dåliga toppackningar? | |
|
Nillas: Andra kolvringar motorerna som är tillverkade efter Mars 2000. Dom stora skillnaderna mot -99 är på bilar tillverkade efter Sep 2000 dvs årsmodell 2001, med en uppdaterad vanos / lösning för olja till vanos så den inte tappar tryck / rasslar vid uppstart. Samt faceliftade lampor fram / bak. 16:9 navi, annan ratt m.m |
|
|
Länk kan det vara något? någon som känner till den? |
|
|
ingen jag känner till men jag skulle kolla upp "mycket dokumentation" en M5a som gått över 20k mil skulle jag vilja ha en fräsch koppling i, schyssta skivor runt om för att nämna 2 saker. M5an är en tung bil och detta märks ofta på skivorna. e39 är inte lika känslig som e38 i framvagnen men den skulle jag också kika lite extra på. |
|
|
Jag har en 2001 som gått 12500mil som är till salu. Begär inga fantasisummor. Mvh Emil Andersson |
|
| Kanske denna kan vara något? Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.