AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
822

kamrems haveri :(

Ro
26
Roggama
bmw 520 årsm 1989
tjena!!har en 520i , årsm 89 som har tappat kompressionen på,plocka ner och det som hänt var att ca 15 cm av kamremmens insida slitits bort,,,,alltså helt slät så den slira på vevaxeln. plockade sen bort ventilkåpan och kolla ventilerna och på säkert 5-6 vipparmar så var det ett ganska stort spel så nu till min fråga ,,, visst har jag fått snea ventiler i toppen ?? eller går det o kolla på ngt annat sätt ,,Mvh Rogga
Tyvärr är det nog som du misstänker...
M20 maskinen går inte fritt kolvar mellan kolvar och ventiler om kammen står still. Det som brukar fallera är krökta ventiler och/eller avslagna vipparmar.

mvh/ Anders
Ro
26
Roggama
bmw 520 årsm 1989
Tackar för ett så snabbt svar :) förstod det nästan men hoppas att kolvarna har klarat sig så får man fixa till toppen,,är lite sugen och göra iordning den för jag köpte den igår billigt och den är ganska fräsch,,
Ajaj, bara en dag i din ägo.
En tröst kan kanske vara att det är trevliga och lättmekade maskiner (saknar de M20 motorer jag hade i början på 90-talet).

mvh/ Anders
Ro
26
Roggama
bmw 520 årsm 1989
tackar Anders :) är inte så ledsen ,,gav 2000:- så de ä väl bara o sätta igång och riva på allvar ,,vill inte skrota den ,,känner verkligen för att få igång den,, du /ni kan kolla in den på blocket ;) sök på bmw 520 i västernorrlands län ,,han har inte tagit bort annonsen ännu ,,hörs
Aha, du köpte den efter haveriet ;-)

mvh/ Anders
Ro
26
Roggama
bmw 520 årsm 1989
Jo,,, köpte den så 
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.