AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.510

servicekostnad M3 E92

lo
12
lom3
BMW 550i x-drive -2011
sport-Automat
M-Paket
head-up display
Navi prof
Hifi prof
etc, etc

Hej,

Har funderingar på en M3 E92 DKG -2008!
Är det någon som har koll på servicekostnader och vilka intervaller som
gäller för en M3 E92.
Bilen som jag är intresserad av har gått ca 3000mil...

/L-O
NeZaN
Detta skulle jag också vilja ha reda på eftersom att vi ev. kommer införskaffa en M3 Coupé till nästa säsong.

Men om jag minns rätt har nyare BMW-bilar iaf inte några specifika serviceintervaller pga iDrive:n (alt. att det inte är benhårt, även om man kanske bör göra det).
Den talar väl mer eller mindre om när och vad som är dags att utföras? Kan ha fel iofs.

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Kolla Jarls Bilservice hemsida, de har lite priser uppdelat eftet BMW-modeller.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
olja filter och bromsvätska landar på c:a 6000:- på bilcentralen/bilia iaf...

själv så lämnar jag aldrig bilen till bmw längre av flera olika anledningar...och kommer att endast betala 2000:- för denna service, men då har jag införskaffat olja, filtret & bromsvätska själv....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
nezan>> köp min till höstpris...

Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
nezan>> stämmer, servicen styrs helt av körstilen
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

bomis: du sålde aldrig? såg den på blocket..intresserad av byte?

lom3:

Min förra M3-08 som jag sålde av misstag....hade gått 3000 lugna mil, dock skulle den in vid 3000 mil på en större service, BMW härnere ville ha ca 12000 kr.

Enligt verkstadschefen så har Bmw skärpt till bytesintervallen på M-modellerna och det var massa grejer som skulle kollas/bytas redan vid 3000 mil. DÄRAV priset. Jag fick en spec på allt så det var inte bara prat..

MVH Peter
NeZaN
bornis, riktigt fin bil du har! Är det facelift på den och allt?

Vi funderade på en -10 och uppåt, pga just facelift och så vidare... Men det är ju en Klar prisskillnad än så länge!

Vi måste dessvärre avvakta till nästa år av olika anledningar. Dels pga att vi har för stor barnvagn än så länge, samt av ekonomiska anledningar. X5:an ska ju även den bort någon gång. Men PM:a gärna lite info och pris. Man vet ju aldrig ;)

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
peddan>> nej blev inte så, ville njuta sommaren ut :) tyvärr inte, en del av stålarna kommer gå till poolbygge till våren :) + ett litet business projekt så jag får tuta runt i nån bllig bil ett par år...nästa bil blir en gallardo.... :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
nezan> tack! :) du har pm
12000 är ju inte så farligt. stora servicen ligger ju däromkring även för andra modeller.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Bomis: Hur gjorde du med facelift-lyktorna bak, passar dom rakt av?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
millerone>> yes dom är bolt on, däremot måste dom kodas om och det enda verktyget som kan göra det är autologic, bmw's verktyg grejar inte det utan där kan dom endast lösa det genom tvinga dig o uppgradera frm-modulen vilket är svindyrt!
För en bmw 335i coupe tog bmw 7500kr, dvs tändstift,motorolja osv.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Bomis: Vad har du tänkt dig för din m3a? du kan pm´a mig...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Tobba>> du har pm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.