|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ollen: Där satt den! Men jag sneglar mer o mer på F10 hade nya F30 sett ut som F20 i nyllet så hade det blivit en F10 redan till vintern... |
|
|
Keiser: PRECIS! vad gör deras kommentarer mindre negativa än min? jag sågade den knappast med fotknölarna som Clubsport påstår. Eller hur tolkar folk ett GÄSP? Clubsport: Den enda modellen av de du räknar upp som jag har väldigt svårt för är E90 Facelift och det kan du INTE påstå att jag är ensam om!? BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
OBS: jag skrev FEL! editfunktion är väl på gång snart? Jag menade såklart E90 Prefacelift. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
bag: Orkar inte tjaffsa om detta längre. Men skriver man bara "gäsp" som svar så uppfattas det som väldigt drygt och då får man räkna med mothugg. Hade du skrivit nått konstruktivt om vad du inte gillar med F30 så hade jag inte reagerat. |
|
|
ingen bil är eller kan bli mer njutbar för ögat än denna underbara kärra Länk själv ser inget större fel med denna modell mer än att den ser lite väl vanlig ut. kanske blir annat när de kommer en facelift :) BMW ownz |
|
|
Clubsport: det är lungt men orkade inte skriva samma sak som flera andra redan gjort. tycker att det är underförstått vad jag menade. att det inte kändes varken upphetsande eller avskyvärt. mellanmjölk helt enkelt och det passar ju bra i sverige. =D en liten parantes, vilka idioter det finns på våra vägar. det fick jag uppleva ikväll. antingen var de totalat iq-befriade eller mer troligen påverkade. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
bag: Ok, berätta vad du råkade ut för, man upphör aldrig att förvånas över hur folk beter sig i trafiken! Jaha, så långt tänkte inte jag när du skrev så. Det håller jag med om, BMW gör som Volvo och Audi och bara krymper den stora modellen. Bakifrån ser den ju exakt likadan ut som F10... |
|
|
Den ser jättefin ut, väntar bara på när man får beställa. Blir intressant att se vilka motoralternativ som kommer att finnas i början. Ps. Pre-facelift är alltid snyggare än facelift. Det är ju liksom designerns ursprungliga tanke. eller hur? ;) Mats |
|
|
facelift har väll blivit en form av affärsidé för att sälja mer? BMW ownz |
|
|
Salesman, menar du verkligen att du anser E90 pre-facelift snyggare än E90 med facelift? Jag tycker definitivt tvärtom där faktiskt. /Anders |
|
|
Är inte spec påläst om kommande 3an tror ni att det blir en 6a m3?skulle helst vilja se en sedan 6a m3. Vad tror ni? |
|
|
Clubsport>> Kunde inte låta bli;). No offence! Håller med att både nya 3.an och 5.an är intressanta. Om än lite väl diskreta. Skall bli spännande att prova nya 328i. På papperet är den nya motorns prestandan imponerande redan i 528i. Men det återstår att se hur kul den fyrcylindriga motorkaraktären är i praktiken. Har spontant lite svårt att få ihop premiumkänsla med fyrcylindrig 5-serie, men vem vet? I 3-serien låter det i vart fall inte lika fel. Kul om den kan ge lite 2002tii-vibbar. Även om 335i säkert är roligare. Eller 335d. Ser fram emot mer riktiga bilder på F30 i vilket fall. De lär väl komma inom kort. |
|
|
Med känsla: Det är helt ok. Jag tittar på en facelift och en pre-facelift varje dag på infarten, jag tycker att den ursprungliga är snyggare. Men jag kräver inte att alla andra skall tycka likadant. Rent generellt gillar jag pre-faceliftbilar bättre. Facelift är ju ett resultat av en desperat marknadsavdelning som vill ha den lite tillknycklad och omstukad här. Detta för att presentera den som "ny" och sälja den döende bilmodellen i 3 år till. Ang F30 så känns en knallröd sedan med bensinmotor lockande. Blir spännade att se vilka konfigurationer som erbjuds. /Mats |
|
|
ollen: 3-serien börjar ju bli så stor att jag undrar om den kan framkalla några tii-vibbar. Hoppas verkligen dom trollar bort den ökade vikten en större bil normalt innebär. Finns nog fortfarande sätt att minska vikten så att den inte väger mer än nuvarande 3-serien. |
|
| Clubsport> Ja, jag är rädd för det också . Att det bli allt mer viktökande komfort- och säkerhetsutrustning på bekostnad av körglädjen. De nya fyrcylindriga motorerna borde ju väga lite mindre iallafall. Och som du säger, förhoppningsvis mer lågviktsmaterial. Ditt nuvarande motorval låter ju optimalt ur körglädjeprespektiv. | |
|
åkte med far påväg hem från svampskogen. ligger på omkörning av långtradare på E4:an. håller laglig hastighet, alltså 110 km/h. när vi är halvvägs säger farsan att det är en idiot bakom. jag kikar i backspegeln men ser inget. det var p.g.a. att han låg så nära att han inte syntes i backspegeln. uppskattningsvis max 1 dm från oss. i 110 blås. vilt blinkades. vi passerar långtradaren och går tillbaks till högerfilen. då lägger de sig jämsides vinglar och ser upprörda ut. kör om och sen saktar ner igen. hela tiden vinglandes. de kör upp jämsides igen o.s.v. de åkte i en risig c-klass från 90-talet. skuille gissa på att de var knarkpåverkade. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Finns det inte moderatorer på Autopower? :-) Personligen så är jag bestämt säker på att kommande 3a blir ny succé både som tjänste- och sportbil runt om i världen. Pre-facelift eller facelift så tänker jag också lite som Mats skriver om pre-facelift: "Det är ju liksom designerns ursprungliga tanke". Även om det numera inte skiljer särskilt mycket utseendemässigt när man tittar på i princip alla biltillverkares modeller emellan - mer än storlek/options/pris. Sån är ju branschen pga många skäl. E46-E90 är fortfarande riktigt snygga modeller. Med rätt färg, paket/utrustning och fälgar så är de nästan lite tidlösa i sin design. Något jag inte kan tycka om ex vis Audi eller Merca som snabbare blir äldre. Se bara på F10/F11 och alla awards BMW plockat hem på dessa två. F30/F32(?)/F33(?) ser riktigt bra ut och väldigt väntat att första reaktionen blir "lilla F10" dock med sportigare och mer ungdomlig känsla. Längtar till riktiga bilder på F30 M-sport och F30 M3. En 320d/325d F3X med M-sport vore fantastiskt som pendlare :) |
|
|
Angående facelift. Normalt så byter ju folk efter 3 år. Och vem byter till en exakt likadan bil med samma motor om det inte finns en facelift efter 3 år. Som i mitt fall. man strävar ju efter att byta upp sig motormässigt men jag som kör 335 har ju inget starkare alternativ. M3 är på tok för dyr i förhållande till 335 när vi pratar fabriksnytt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.