|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag vill bara dela med mig av en semesterupplevelse. Jag och min tjej bilade i Danmark, Tyskland och Nederländerna under en vecka i sommar. Det var SÅÅÅÅ skönt att fälla ner taket, susa runt lite på motorvägen, och checka in på ett hotell och sedan åka vidare nästa dag. Vi hade för det mesta tur med vädret så vi kunde åka nercabbat. Att bila runt i 170-180 är ju som alla vet så underbart, speciellt när man inte behöver oroa sig om körkortet hela tiden! Vi avverkade ca 350 mil tror jag, förbrukning ca 0,65. Nykobing-Falster-Hamburg-Enschede-Apeldorn-Rotterdam-Amsterdam-via Atlantvallen till Bremen-Billund(Legoland) och sedan hem till Stockholm. Bilen skötte sig utmärkt - fälgarna var grymt skitiga, speciellt där fram! Polisen i Bremen vinkade åt oss. De såg väl att även svenskar kan lite om bilar. En upplevelse som starkt kan rekommenderas- speciellt nercabbat! Alexander | |
| Hej Vi va oxå ute en sväng i europa. Tyskland, Österike, Slovenien, Kroatien, Italien, Frankrike, o hem. Helt underbart vi ska åka nästa sommar igen. Tyvärr har vi inte cab. Men jävlar va den går billigt! Körde absolut INTE eco-driving låg många timmar över 150km/h dock inte mer än 210 det va max. Känns nästan som den är begränsad där? 302 Liter på 526 mil 0,57 Vi är jätte nöjda med bilen blir nog den nya 1:an om några år. | |
| hoppas du tog en massa fina bilder du kan visa :D | |
| Underbart! Körde själv 530dA T&R Köpenhamn - Nice i Juli. Underbart på fina vägar, dock med mycket regn i norra Frankrike. | |
| audinisse, den är spärrad vid 210. Har kört i 200, har för mig att varvräknaren stod på 3100rpm, d.v.s. långt till rödmarkeringen. Vet att BSR flyttar "spärren" till 250. Någon som vet varför den är spärrad så tidigt? | |
| det är allså ändå mer motiverat att chipa bilen om den är begränsad. Får ta och prata med fru att den nya tvättmaskinen får vänta ;-) det är ju viktigare att det är ordning på bilen. Blir nog bsr eller kcr. | |
| Prova femman istället, inte ovanligt att högväxlade bilar kör snabbare då... | |
|
Det hjälpte inte. Provade allt stängde av ac, stereo, mm. 210 va max även i fina nedförs lut. Det räcker Me 210. Men Jag har ju inte blivit vuxen än. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.