|
|
|
|---|---|
| Köpte en beg f11 för någon månad sedan med bl a bluetooth som fungerar utsökt med telefonen. Smidigast är ju att lägga in frekventa nummer på snabbvalen vilket jag mest använt. Råkade igår av misstag trycka på rattens röststyrningsknapp i st f telefonen när jag skulle plocka fram telefonboken, och kom då i dialog med "en dam" som begärde röstintruktioner och jag lyckades röstledes slå telefonnummer i denna dialog. Min fråga är om detta är någon begränsad röststyrning som ingår i bluetoothpaketet eller om ni tror att jag kan styra andra saker i denna dialog? ( mig veterligen är bilen inte utrustad med röststyrning, men som sagt det gick bra igår att på engelska röstledes slå nummer via iphonen) | |
| Röststyrning av telefon följer med bluetooth. | |
|
Hej, Inte i min bil! |
|
| Nix inte som standard, dock tror jag all hårdvara finns i bilen i och med att man har bluetooth så man kan låsa upp det genom att köpa en frisläppningskod av BMW. | |
|
Bra, Pris? |
|
| jag får bara fram röststyrningskommandona för tfn därför härledde jag det till blåtanden, men finns det bilar m blåtand utan röststyrningskommandona för tfn så verkar det ju mystiskt? Hur får jag fram resterande kommandon? | |
| är nog röststyrning som ingår i bluetooth jag har då kommandona begränsar sig till telefonen. Väldigt smidigt när man läst in de nummer man vill ha röststyrnng till. Är ni verkligen säkra att ni inte har röststyrnng till telefonen, jag upptäckte det av misstag då det inte går att utläsa i instruktion oken hur det fungerar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.