|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag har nyligt köpt mig en bmw 328 som är orkeslös och verkar inte gå i ordning på en cyl. Tändspole? Det sitter bosch spolar på den. För det mesta är den trött och "Poffar" som om en cyl är borta, men vitt vad de är så drar bilen som den ska, och låter bra när man tomvarvar. Stabil på tomgång men seg under 4000rpm Hur mäter man tändspolarna? 3 stift. Och vilka värden ska man få vid "friska" spolar? Förra ägaren har satt dit sportluftfilter, kan de ha med LMM att göra? Hur är det? Kan en lmm bli "Sliten" ? Om jag har bilen på tomgång och drar ut kontakten så stannar motorn direkt, | |
| Kolla först så du inte har några felkoder lagrade på kam- eller vevaxellägesgivare. LMM kan bli nersölad med olja om luftfiltret är av typen som ska oljas in och det har använts för rikligt med olja. CRC har en rengöringsspray för "hot film LMM" du kan prova. Kolla också att gummibälgen mellan LMM och spjällhuset är tät och hel. Vanligt imed torrsprickor där det kan dra tjuvluft. Man får bända lite o kolla förgreningsveck o.s.v. | |
|
Gummit mellan lmm och spjäl var faktiskt bland de första jag kollade, verkar ok. Ska kolla upp crc sprayen i morgon. är det obd 2 på 95orna? För jag har bara hittat en stor rund kontakt som jag antar är diagnos. i motorutrymet. |
|
| OBD II kom nog inte förrän -00 nånting. Då sitter det inne i kupén. Det är den den runda du hittat som är diagnosuttag (20-pol.) | |
|
Det vae så enkelt som en trasig tändspole iaf:) Hittade en beg för 150 spänn! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.