|
|
|
|---|---|
|
Är det värt mödan och besväret att byta högtalarna bak i taket i en e61? Har std-ljudpaketet och ett par "beggade" hifi-högtalare bak går på ca 400 kr paret. Är det värt det eller kommer det inte märkas någon skillnad? Vad tror ni? Förresten, hur får man bort högtalargallret? Vill ju inte ta sönder något... | |
|
Prova denna länken: Länk |
|
|
Testar du så meddela gärna resultatet, är också nyfiken på vad denna quick fix skulle kunna göra för det usla standard ljudet. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Någon som kan hjälpa mig och säga vilka högtalare jag ska ha då? Länk Jämför här med! Länk Är väl högtalarna med art nr 65139141494 då om jag ska jag HiFi högtalarna? |
|
|
Jag tryckte in detta kit Länk + ett nytt slutsteg med lite kabeldragning. (backes ljudbygge som hjälpte mig med installation - Länk ) Ljudet blev enormt mycket bättre enbart av byte av framsystemet. Sedan köpte jag dessa och installerade på egen hand bak i min e61:a (dessa drivs alltså inte av det nya slutsteget utan av std-stereon, och skillnaden går därmed knappt att märka... Länk Då dessa var något djupare än orginalhögtalarna fick jag skära/såga lite i plasten som högtalarna sitter i. Det som behövs för att byta är följande: en plast-smörkniv (denna använder du för att plocka bort gallrerna utan att repa dem - dessa "klickar" man loss/på) Torxnyckel - för att få loss högtalarna från dess infästning. lämpliga skarvkontakter om inte orginalkontakten passar i de nya högtalarna. Lite småpill, men utan att koppla på nytt slutseg är det knappt värt mödan / kostnaden |
|
|
Lite info om högtalarna: Länk Jag bytte framhögtalarna och monterade diskanter i dörrarna på min E60 och det blev klart bättre ljud, MEN det var också en hel del jobb. Frågan kvartstår om det är lönt att byta bara de "enkla" takhögtalarna. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.