|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag betalar bara 1600:- i skatt för min 320d. (manuell) |
|
Jag funderade på dessa modeller och kom fram att 320d är att föredra. Det går att köra inspirerat med en diesel utan att förbrukningen sticker iväg men en 325i drar ca 1 liter milen vid inspirerad körning. Vid vanlig körning är 325i slöare än 320d. Räät skönt också att om man ska resa 100 mil så är bränslekostnaden 700 kr istället för 1400 kr. Å andra sidan är det fint att varva till 7000 rpm.... Men hur viktigt det är är väl något av en mognadsfråga. Min beställning på en touring går på måndag. Enda jag funferar på är om jag ska ta baggageutrymmespaketet |
|
| Hade bagagerumspaket på min men jag använde det aldrig och skulle aldrig köpa till det. Hade istället icakassar i hopfällbara rubbermade lådor där de står hyffsat stabilt. | |
| Jaha, så paketet hjälper en inte att fixera matkassar då. Däremot tänkte jag att det kan vara bra för smågrejer. Eller finns några fack standard ändå? | |
| Hämtade ut min E91 320d i fredags en beggad 08 med 6300 mil på och jag är helt klart imponerad av den lilla dieseln som sitter där fram. Jag saknar bara en sak från E39 touringen och det öär ljudet när man varvar ut sexorna. Sen att man åker med 177 hk vid den förbrukningen när alternativet var en v***o V50 Drive gör att det känns ännu bättre | |
|
Köpte du på Bmw i solna, vad fick du pröjsa? |
|
|
Jag hade väl kanske inte bränsleekonomi som främsta argument när jag köpte bil, men jag köpte en E91 330i i Juli och är helnöjd. Min är absolut fullutrustad så när som på 2 val, farthållare med bromsfunktion och nån annan sak. Bilen drar väl i snitt 1.1-1.2, och på landsväg kan du köra den på mellan 0.7-0.9 beroende på körstil och trafikrytm. Förbrukning mellan 325 och 330 känns knappt märkbar på pappret, sen kan jag tänka mig att 330 är törstigare rent praktiskt. Skulle jag dock köpa en bil mer för pendling och då merparten landsväg, så skulle jag köpa en 320d, just pga förbrukningen. Jag hade dock haft högre krav på utrustningen och aldrig köpt en E90/91 utan M-Paket. Lycka till med bilköpandet och berätta gärna hur det utvecklar sig :) Mvh /andreas. |
|
| Glömde att nämna en annan sak dock. Precis efter att jag köpt min bil så började batteriet krångla... Det kostade 5000kr att byta till ett nytt BRA batteri hos BMW. Det som satt i bilen var av märket Global, och det höll verkligen inte måttet. Så visst kostar det att åka BMW ibland, men det handlar nog mer, som sagts ovan, om exemplaret än bilmärket som sådant. | |
|
Scheller Global brukade leverera till Bmw, deras batteriet håller hög kvalite. Vad fick du för batteri? 5000 kr låter rätt saftigt för ett batteribyte. Hur gammal var din bil när batteriet gav upp? |
|
| Min BMW handlare sade att det batteriet som satt i min bil inte var originalbatteriet och att det därmed var utbytt. Dock visste han inte mer än så. Jag köpte det största batteriet dom hade på 90 ampere, och bara batteriet kostade 3800kr. bytet gick på 600 eller nåt sånt, så bytte jag bromsvätska samtidigt, så det slutade på 5400kr. Min bil är en 2006:a och bilen har gått ca 8500 mil nu. | |
|
Hallå alla igen, Var ett tag sen jag skrev i tråden då våran bilhandlare ville ha en sista chans att åtgärda felen på våran OPC. Nu blev det så att felet inte gick att åtgärda och på måndag ska vi ha ett snack med bilhandlaren om en reklamation av våran bil. Dock har jakten gått vidare på förminskad fart och har nu nog bestämt oss för en 325 touring med m-paket. Hittade denna bil till salu:Länk Vad säger ni? Hur verkar priset? Är det nåt som saknas? |
|
|
Ser riktigt fin ut! Enda jag saknar är Blackline-bakljus men det är ju enkelt att komplettera med :) |
|
|
Ah vad är skillnaden Thorssa? Vad säger du om priset? Bilpriser.se sätter den där bilen ganska rejält mycket billigare än vad dom vill ha för den:S |
|
Verdi |
Jag tycker den verkar lite dyr, men om du vill ha den till det priset så är den ju värd det. :) |
|
Verdi: Nja, det var priset jag vart lite fundersam över, men när man inte har så stor koll som jag så vänder jag ju mej till er mina eminenta herrar för en prisidé...;) Vad skulle du säga att den är värd Verdi? |
|
| Spontant skulle jag säga att den ligger 10 000 för högt.. Men det är väl standardprutmånen på bilar i den prisklassen? =) Min säljare prutade den summan utan att jag ens hann fråga, och den bilen hade kommit ut på annons dagen innan.. | |
|
Gå dit, pruta några tusen och åk hem nöjd. Se till att få med bra vinterdäck... Surf Or Die!!! |
|
|
-10.000kr:Check. Bra vinterdäck: Check. Tackar för svaren! Är riktigt sugen på denna nu, får hoppas det går bra på måndag nu för våran del..... |
|
|
Så här ser Blackline-bakljusen ut: Länk |
|
| Ah, dom var ju riktigt snygga | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.