|
|
|
|---|---|
| hej ska nu byta länkarm höger fram på min e39 för den var dålig när jag skulle lämna in bilen på en framvagns inställning så det blev ingen. Hur svårt är det att byta den själv och var kan man få tag på dom biligt?? bör man byta något mer när man ändå håller på och ska man byta på båda sidor när man ändå håller på!! / Henrik K | |
|
Finns säkert på E-bay billigare, men helt ok Vaicodelar på Waarwest. Köp en avdragare modell kilformad gaffel. Det är nog det enda man kommer åt med. Ja, ska du ha bilen kvar ett tag och ändå ska göra en hjulinställning så passa på att byta åtminstone båda främre, eller kanske alla 4. |
|
| vad tror ni om satserna på denna sida?? Länk | |
|
jag tycker det verkar helt ok. har funderat själv på att köpa denna sats min e 39a bra pris. i vart fall. men kvaliten vet jag inget om. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
Om ni handlar på Claus Autoparts, kolla då gärna om det finns något fabrikat ingjutet i delarna. Skulle vara schysst om de vore Meyle, vilket jag tror gör delarna åt BMW. //Lasse |
|
| Länk | |
| Lika bra att byta alla delar när man ändå är där och håller på, det är ju inte så mycket mer jobb när man ändå börjat riva, och sen vet man att allt är schysst. Lättast är att ta ner hela fjäderbenet för att kunna lossa alla leder från detta utan att behöva trängas i hjulhuset. Passa då även på att tvätta ren fjäderbenslagringen och fetta in på nytt eller byt om den är alldeles för dålig. | |
|
Beställde en sats därifrån nyss så får prova om det är något att ha. det som medföljer i statsen är två länkarmarna på resp. sida d.v.s. totalt 4 st. Länkarmarna är kompletta med inpressade bussningar och kulleder.Styrstag komplett (inre och yttre del, h+v)Krängningshämmarstag (h+v) priset för detta blev 1460 kr vilket jag tycker verkar okej / Henrik |
|
| Priset är mer än ok. Det är nästan oroväckande billigt, men det är normalt många mellanhänder som ska ha mycket med på grejorna i detta land annars. | |
|
hmmm...intressant..1460kr för allt ! Jag förstår att man blir sugen att handla.. Blir nog också att handla dessa när det blir aktuellt..prova kan man ju till detta pris :) Jag skulle dock tro att dessa stag/leder/bussningar inte håller mer än max 2-3 år i bästa fall, men den som lever får se :) Vet ju att stagen på t.ex BMW går på väsentligt mycket mera, men dessa brukar ju iaf hålla "tillräckligt länge", dvs så länge att man själv inte klagar när "haverierna" väl kommer igen(om det hinner ta slut innan försäljning av vagn) :) Mvh Janne. |
|
| Vill ju inte kosta på bilen allt för mycket heller eftersom jag får ju ändå inte pegarna tillbaka om jag skulle sälja den! E39 har ju sjunkit mycket i värde det senaste året verkar det som... | |
|
Ja, min har nog sjunkit 110-120´ de senaste 6 åren jag haft den, så nu känns det bättre att köpa delar till den än att byta upp sig 6 år ;) Ska du ha pengarna tillbaka på en BMW ska du titta på E30 M3 eller E34 M5 eller äldre klassiker. |
|
| Har en gamal e21 cab men marknaden för dom är ju inte direkt så starka... | |
|
Själv beställde jag dessa länkarmar till framaxeln från autoteile 55 idag: Länk Och la även till krängningshämmare fram/bak: Länk Känns som att det är dessa delar som slits mest och Meyles HD serie kändes som det säkrare valet. Men kul att Claus AutoParts har kommit upp med egen hemsida och OEM nummer till vissa delar. |
|
| Bakre stagen ser bättre ut där. Orginal hade jag plaststag bak till krängningshämmaren och ett ploppade faktiskt isär i kulan för nåt år sedan. | |
|
Ja inte fan är det Meyle som Claus AutoParts säljer till det där priset i alla fall :) Jag tippar på direktimport från Kina som håller max ett år. |
|
| får prova de blir monterade imorgon! (; | |
|
Här är en till som precis köpt en länkarmssats från Claus. Länkarmarna har inga ingjutningar vad jag kunde se, men de såg schyssta ut. Jag skall montera på dem i helgen så vi får väl se. Servicen och leveranstiden var i alla fall av högsta kvalitét... Olle D |
|
| Håller med dig olle fick dom redan dagen efter beställning! | |
| Ett tips om du ska slå loss en kulled med en kilgaffel är att du tar nån spetsig tång, kniv eller vafan som hellst o pillar bort gummidamasken först o sen slår in gafflen. Det kan va kneppigt att få det till att svara riktigt om gummit är ivägen. Nackdelen är ju att du måste lyckas slå bort skiten annars kör du omkring utan damask. | |
| För de som undrade vad det är för märke på delarna så kan jag säga att åtminstone bussningen på den stora bärarmen i min e39 v8 sats var meyle och på krängningshämmarstagen var det sbs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.