|
|
|
|---|---|
T Master |
Har börjat skruva med min 323i (e21)som varit ganska hårt "tonårsmekad" genom åren... Jag har två omärkta relän i säkringsboxen, som jag inte har riktigt koll på. När jag kollar i min Haynes manual finns inte dessa relän beskrivna och saknas på bilden över boxen. Jag misstänker att det ena av dem inte funkar, då bilen vägrar starta - trots att fördelare, tändspole, tändkablar, startmotor och pump förefaller vara hela...Är jag helt ute och cyklar eller??? No turbo shit - just real power! |
|
hmm...en grej du kan göra är (som står i min rep.handbok) är att mäta mellan punkterna 30 och 87 i reläsockelen där dom mystiska reläna sitter...du får ta upp reläet och kolla på undersidan av det för att se vilka socklar som är 30 och 87...har du spänning mellan dom men ingen start så kan du testa att sluta dessa två (30 och 87) med en bit kabel, helst med platta kabelskor på som du kan trycka fast i sockeln...OBS! detta är vad som står i min Rep.handbok, så jag vet inte om det funkar... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Vart i säkringshållaren sitter de? Försök beskriva så ska jag kolla i min bil. Har du flera relän med samma nr på kan du ju flytta runt dem och se om nåt händer. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.