|
|
|
|---|---|
| Någon som har bytt fjädrar på en 120 av 2010 års modell? Behövs det specialverktyg? Letat efter guider på internet, men hittar ingen alls. Är det mycket jobb? | |
|
Bak går smidigt, e lösa fjädrar du kan ta dän om du lossar stötdämparen och spänner ihop fjädern. fram har jag ingen större erfarenhet av men är tämligen säker på att det är samma som de flesta andra modeller har, den kräver mer jobb, du får lossa på en del stag för natt få ut den. efter de så behövs hjulinställning också lycka till |
|
| Tror du det behövs specialverktyg? Fann Haynes handbok, bör ju stå där i hur man gör ... Sjukt sugen på att göra det själv, sparar desutom några kronor :) Tror du man reder det själv med boken och en polare? hehe | |
|
nae du behöver nog inga specialverktyg, men bultarna som du ska lossa brukar sitta ganska hårt, men testa i värsta fall får du be verkstad göra det |
|
|
Jag kuggade på att skruva loss topplagringen från främre fjäderbenet. Man behöver nåt specialverktyg (ej special för verkstad, men special för vanlig meklåda ;) ) för att kunna hålla emot. Jag hade nåt verktyg, men skruven sitter så pass djupt att det kändes som jag håll på att dra sönder (det klena) verktyget och/eller skruven, då tog jag det säkra för osäkra och lät en välutrustad verkstad göra jobbet istället... Man ska vara försiktig också med fjäderspännen, man kan skada sig rejält om det går fel... |
|
| Aja, nu är det bytt och jag är riktigt nöjd :) Dock gjorde verkstad det till bra pris enligt mig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.