AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.590

520d F10 800 mil genom Europa

to
38
tomkal99
G30 540 iX M Sport IE-19
Delar med mig av erfarenheter vid långresa med min bumse:-)

Kört fulllastad 520d F10 med 4.000 mil på mätaren från Göteborg till Italien och kryssat genom Tyskland. 4 personer i bilen med packning. Utan problem både hängt med och hängt av ett antal bilar. 250 på mätaren och 242 ärliga enligt GPS:en svag nedförsbacke vid Kassel jagandes en Audi A6 3.0 Tdi. Fattar inte att jag lyckades hänga på honom. Tankade V-Power diesel genomgående i Tyskland och jädrar vad bilen gick. Plan väg 245 på mätaren och 238 enligt GPS:en. Manuell låda som är en njutning att spaka. Väl hemma har bilen släppt ordenligt och går som en dröm.

tomkal99
k3
51
k3
X3 20i 19
Låter som en härlig tripp,följer med spänning det har ju varit en del inlägg ang vdiesel härligt att kunna läsa en utvärdering om det.Sen kanske du har en del att dela med dig om bilen sånt som varit bra och mindre bra samt någon utrustningsdetalj som du särskilt uppskattar och kanske saknade?.

k3 bmw cs#8231
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Bra siffror för en instegsmodell! Litet mätarfel om GPS-fart stämmer.
mkk230
Har vi V.power diesel i Sverige?
to
38
tomkal99
G30 540 iX M Sport IE-19
Är hittills mycket nöjd med bilen. Hade en Audi A4 B8 TFSI innan som gick hejdlöst bra men mycket problem med trög växellåda. Med bumsen kan jag väl sakna några hästar men inget har mankerat med bilen. Kör drygt 6.000 mil om året så det är mitt andra kontor. Tog Hifi-paketet så ljudet är mycket bra. Haft en 325 Touring innan(-08) där ljudet var en katastrof. Med 325:an var jag även missnöjd med RFT-däcken men så nöjd med nuvarande RFT-däck, bra ljudnivå och grepp. Kör med original 17". Motorn växer för varje dag. Trodde den skulle kännas otillräcklig men icke. Vid 3.000-milaservice had jag ingenting att anmärka på. Snittförbrukning efter 4.350 mil är 0,63 med 800 mil på Autobahn. 73 mil mellan Lübeck och Stuttgart med mycket fullfartsåka gav 0,81 i snitt. Nästan löjligt låga siffror. Skrattade högt när jag tankade. Haft en 540 innan som var ett mörkt hål när jag åkte i Tyskland vad gällde bränsleförbrukning.

tomkal99
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.