|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är ny här på forumet och letar just nu min första Beemer med ljus och lykta. Nu har jag hittat en importerad 325 dAT med m-paket hos Biltorpet Skåne. Är det någon som vet hur de brukar vara att ha att göra med? När jag ringde och frågade lite om bilen påstod han att han inte visste vilket land den var importerad ifrån. Till han försvar skall tilläggas att han satt i bilen när jag pratade med honom, samt att det var en tidigare ägare som importerat bilen. Skicket ser toppen ut och priset känns rimligt. Jag har försökt läsa på både här på autopower och andra ställen, men tips och glada tillrop välkomnas varmt! Här kan ni kolla in annonsen: Länk Mvh // Gustaf | |
| det är inte klimat på den endast ac .skulle nog leta efter en med klimatannläggning . | |
|
Annars en väldigt trevlig motor det där, priset verkade iaf inte allt för felaktigt måste jag säga.. Men jag vet absolut ingenting om historik etc på denna vagn.. Mvh Janne. |
|
|
Tack för tips! Ja, jag noterade att full klima saknades, vet dock inte hur viktigt jag känner att det är. M-paketet väger tyngre för mig. |
|
|
Förresten, är det någon som har bra koll på när stora servicearna ligger? Inspektion II är väl någonstans vid 10k mil? Kan vara bra att räkna med detta vid ett bilköp. |
|
|
Är du verkligen beredd att sköta bilens klimat själv på en så ny och fin bil som en BMW E91? Är du det vill jag bara upplysa dig om att andra köpare inte är så intresserade av det, vilket kommer bli till din nackdel den dag du skall sälja bilen. Kan vara bra att veta! :) //Bjersér |
|
Verdi |
Sägs vara lättare att slippa svettiga fötter med den enkla AC:n då ACC:n pumpar ned hetluft mot fötterna när det är kallt per default. |
|
Verkar dessutom vara den minsta stereon, låter tydligen knappt någonting alls från en sån, inte så lätt att uppgradera till bättre själv. Skulle själv försöka hitta minst med hifi-högtalarpaket. Men du får väl åka och prova, stör inte manuella ac'n och lilla stereon dig så ser den i övrigt mycket trevlig ut, stämmer det dessutom att serviceboken är komplett så kan det vara ett fint köp. Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!! |
|
| Ja, det bästa vore att åka dit och klämma lite... Det värsta är att jag har ca. 45 mil att åka, enkel resa. | |
| om du tänker köpa bilen måste du räkna med att den blir ganska kall när du ska sälja den med endast ac | |
|
Istället för att bekymra dig om liten eller stot ac resp stereo tycker jag att du ska börja med att kolla bilens historik via BMW:s servicedatabas. Du kan ringa din lokala handlare och få hjälp med detta via regnr. Säger inte att just denna är skruvad men tyvärr förekommer det på importbilar. |
|
|
Stora eller lilla ACn är skitsamman. Bara den finns kyla i bilen. Gör en historikkontroll, och om den är OK, är det bara att köra. Den är dessutom riktigt bra prissatt. |
|
|
Jag tycker som TS och Marin, Ac'n spelar faktiskt ingen roll, Kombinationen M-paket och Prisnivå väger upp detta. Så när den ska säljas sen kostar den som nu, lika mycket som en bil utan M-paket fast med ACC. Kommer alltid finnas folk som hellre väljer M-paketet. (Stereon går ju att uppgradera) Som andra säger kolla upp all historik du kan och ta med dig någon kunnig som kan kolla så den inte varit krockad, (ibland byggs det upp riktiga vrak) lycka till |
|
| Jag funderar faktiskt på om man inte skulle ta sitt förnuft till fånga och köpa en svensksåld hyffsat välutrustad 320 utan m-paket istället. Spara lite pengar och få ett lite bredare utbud på beg. marknaden... | |
| Svensksåld eller import är skitsamman....bara man kan verifiera historiken på den importerade bilen. | |
| För min del skulle jag välja bort en bil med lilla AC:n alla dagar i veckan. Med det sagt ville jag bara betona att smaken är som baken... | |
|
Var det någon som hade koll på de stora servicearna? När de infaller och en ungefärlig kostnad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.