|
|
|
|---|---|
|
Köpte min 635CsiA sent i höstas. En fin 88:a med all dokumentation, 2 ägare och 15.500 mil på mätaren. Tanken var att ha ngt att pilla med, vid köpet kunde man skönja lite ytrost i bakre hjulhuskanterna, och på förardörren fanns en svag svacka under den fina diamantsvarta lacken. Lite rostlagning och och ett jobb för "Bulan" var tanken. Visst kunde man nöjt sig med det och varit nöjd, men nej...Lister har nu plockats av, köfångarpanelerna fram och bak har demonterats ("när man ändå ska lacka"), den ena sidan är slipad plåtren, plötsligt duger inte lacken på motorhuv och skuff (när man ändå ska lacka), borrade och sintrade skivor och ferrodo-belägg beställts, stålomspunnet (när vi ändå håller på med bromsarna), Bilsten dämpare och HR-fjädrar beställda, äh ta med ett högglanspolerat framvagnsstag i beställningen också...nackstöd bak hittades på Ebay i England, osv... Är detta något ni känner igen??? hur länge håller sjukan på? :-) Förr var jag schizofren, men nu mår vi bra... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Den slutar aldrig! Jag började 2003 med min, tanken var en ny lack och översyn på motor......idag ca 200k fattigare + runda tal ca 2000 timmar spenderade i garaget, är den ännu inte riktigt som jag vill ha det! =) Mvh Patrik |
| klickar "gilla" :-) | |
| Tur att vi slipper genomgå en större psykologisk profilundersökning. Skulle säkert ge en del oönskade svar som de flesta av oss går och misstänker... | |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Äsch, det värsta som kan hända.....är att frugan till slut ber en att välja mellan henne och bilen! =) Mvh Patrik |
| Jaha M635 forever och vem väljer du? | |
Jag har en mycket förstående fru, så jag har inte hamnat i det läget.....än. =) Skulle man hamna där, lär familjen få hamna på 1:a plats. Mvh Patrik |
| Det är bara att fortsätta. "När du ändå är igång och ska lacka...". Du har mitt fulla moraliska och känslomässiga stöd. | |
|
Känner igen det där, säger till mig själv då och då att aldrig mer..... men sen börjar det om igen.. Mvh Henrik |
|
| Tror inte man blir av med sjukdomen förrns man är begravd! | |
|
Att köpa en 635a är ju som att spela på stryktipset man får se det som en sjunken kostnad, troligtvis ser man i längden ingen ekonomisk vinst, men det är förbannat kul att hålla på. Jag tycker faktiskt att min bil är den kostnadspunkt som ger mest nöje per spenderad krona, således är det lätt att rättfärdiga lite nya lister och lite nya ... När det väl är på plats blir man ju nöjd och glad. Sen att man alltid hittar nya saker som man vill förbättra det hör ju till livet som entusiast, hade nog sålt min bil om jag var helt nöjd. Bilen är ju en personifiering av den egna individens smak och såsom man alltid vill förbättra sig själv vill man alltid förbättra sin bil. ...Oj vad filosofisk jag blev, men det finns nog inget materiellt som kan skapa lika mycket känslor som 1,5 ton metall på pallbockar i garaget. |
|
| SHARK: Mycket väl talat! :-) | |
|
Ja du... hur tror du att det är när man har bestämt sig för att det är ett objekt från början och det sätter igång då ??!! Haha ! Du har så rätt så ! Mycket vill ha mer och helvetet blir aldrig fullt heter ett ordspråk........ =) Mvh Janne |
|
| Underbart, "när man ändå håller på" resonemanget brukar i regel gräva hål i plånboken, men ger en skön tillfredställelse när grejorna börjar ta form. Mina 200-300 mil per sommar i Alfan har hittills motiverat många sköna och dyra prylar till bilen. Jag har dock inte lackat om den..... ännu :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.