|
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver lite råd och hjälp av erfarna. Jag kör idag BMW 520 04 (E60, sedan, manuell), är supernöjd med den. Är dock sugen på att byta bil efter 4 år. har tittat på en 325 touring, 2007, AUT, touring av den anledningen för att jag har 2 små barn. och är sugen på automat nu. Som sagt jag behöver kanske inte en ny bil eftersom är så himla nöjd med min men är sugen på automat, vill kunna stänga av airbag frame med nyckel och sen vet jag inte om jag kännar ngt på utryme med 325. Vad tycker ni gör jag en nedköp om jag köper 325, aut, navi, bra med utr. 218 hk 2007, 5500 mil.? jämfört med 5-serie? Min har gått 7000 mil. förövrigt. | |
|
Jag är inne på min andra E91 325 touring. Jag har varit otroligt nöjd med båda dessa. Haft två barn i bilen och tycker det funkar bra. Det är klart att du kanske byter ner dig storleksmässigt, men när det gäller körglädje byter du tveklöst upp dig! |
|
| Ok, en fråga om navi finns i E91 funkar den också som Idrive, med alla dess funktioner och koll på bilen via denna? (service intervall, radio, klima osv...) eller är den lilla skärmen bara till för navi? Också en av anledningarna varför jag tycker att det blir att jag byter ner mig om den skulle sakna Idrive för jag tycker det är så bekvämt och lyxigt med den. | |
| Joffa, du har haft 2 st nu....vad kan jag förvänta mig vad gäller bränsleförbrukning? Mycket mer en på min E60 på 170 hk eller något över? Försäkring då? Jag menar det är 218 hk är med på att det blir lite dyrare men vet inte hur lite eller hur mycket dyrare blir det. | |
| Jag har manuell och bränslemätaren står just nu på 0,88. Jag upplever också att faceliften är lite snålare än den -07 som jag tidigare körde. Vill du köra snålt är nog 325i och automat ingen optimal kombination. | |
Verdi |
Har du funderat på diesel? Eller måste det vara bensinsexa? |
|
visst har jag funderat på diesel. men med skatten och priset på diesel så är det ingen större skilnad jag kör inte så mycket att det skulle löna sig med diesel. Hur är 325 på motorvägen i större hastigheter....åker man bekvämt eller blir det lite bullrigt? |
|
Verdi |
Jag har 1500 i skatt på min diesel... iofs en manuell men... |
| 325 är tyst och fin på motorvägen, så länge du inte har alltför stora hjul. | |
|
Skatten är väl att betrakta som en marginell fråga i det ekonomiska perspektivet. 50% lägre bränsleförbrukning är väl den stora vinsten med dieselalternativet, att dieselpriset ligger i nivå med bensinen förtar på inget sätt nöjet med att köra bränslesnål dieselspis. /J.I. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.