|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar o tjejer! Letade febrilt efter en schysst M3:a i våras. Hittade en kanonfin karbonsvart nere i Jönköping med nybilskänslan kvar. Bilen hade dock stått still i 2 år då ägaren hade amputerat vänstra benet. Utgångspris 189k men fick den för 165k då jag kände att den behövde servas direkt då O-ringar och packningar kunde vara torra efter att den stått. Körde den hem till Norrköping utan problem och ett par dagar här. Körde den till BMW Kneippbaden och då började den att "bluddra" lite... Detta är för 3 månader sen och den är fortfarande på verkstad... Stift, tändspolar, diverse sensorer & givare, avgasvanos, vanosväxellådor och typ allt är bytt och genomgånget. Tydligen går den fortfarande inte bra. Dock inga felkoder. Vad fan är felet på ren svenska?? Är nu uppe i en verkstadsnota på över 70.000 och bilen är inte klar! Tankar & funderingar nån? Mmmm jag vet, hade lika gärna kunnat köpt ny motor typ men detta var inte planen. Börjar bli desperat! HJÄLP! :(( Mvh Andreas | |
| Låter inte alls kul.. Surt | |
|
Någon/några slangar i vevhusventilationen som börjat läcka kanske? Mvh |
|
|
Ja den var hos aukt Bmw verkstad! Det positiva! Bilen färdig och hämtad! :-) OCH den går sjukt bra! Satan vad skönt!! Problemet löst och betydligt tommare plånbok dock.. :-( |
|
| Vad var det för fel då? | |
| Kul att bilen går som den ska. Men vad var felet?? | |
|
Tjena! Dom bytte ju allt ovannämnda men glömda tömma "caschminnet" i bilen så den gick ju fortfarande på gamla inställningarna i minnet. :S Nu har den rullat mycket och i bland ganska hårt o allt funkar tipptopp! :) Satan vad den går nu! :D |
|
|
Skönt att det löste sig! Kul med lite M3or i Norrköping! ;) kör dock 335coupe just nu :) |
|
|
Om dom nu har bytt grejor för 70 lök så fiok du väl tillbaka allt som satt på motorn då det mesta trots allt är helt!!! Jag har iaf börjat med att kräva dom gamla reservdelarna i en påse. Mvh peter. |
|
| Det var ju knappast fel på allt dom bytte, det låter tyvärr som att dom bara har bytt saker på känn utan att egentligen veta varför. & på din bekostnad då... =( | |
|
Ja mycket skönt att den funkar igen som den ska. :-) Ska dit i morgon och koppla upp den efter ha kört den nu i helgen för o kolla så inga felkoder kommit tillbaka. Ska kräva att få alla utbytta saker då det som sagt känns som att dom bytt en hel del på måfå.. Ceroz: Ja det finns en del M3or här och med omnejd nu! 335? Nice!! Får träffas på en kopp så kanske man kan få se pärlan o kanske en åktur? Aldrig åkt med i en 335a faktiskt. Är det den med dubbelturbon? |
|
|
Hur gick det med BMW Kneippbaden? Intresserar mig en del,eftersom även jag är kund där. |
|
|
Tjena! Sorry för sent svar då jag varit på semester. Bilen går kanon! Mycket är bytt! Fick 20% på reservdelar + 15% på arbete. :-) Mycket nöjd men irriterad att det tog så lång tid! :( Mvh |
|
|
Inget vidare "deal",om de har bytt delar för 70000 kr i onödan. Jag (och övriga BMW ägare?) får 25% rabatt på arbete och 15% på delarna. Då gäller det vanliga jobb, där inte glömska är inblandat. |
|
| Skulle vara kul att se kvittot på det där besöket se vad dom bytt och krånglat till i onödan! | |
|
Ja det är ju inte gratis o byta båda vanosenheterna + en vanosväxellåda. Däri låg väl den största kostnaden. Och ja, det är 25% rabatt på arbete och 15% på delarna på alla BMW äldre än 5 år. Kostar att ligga på topp! :P |
|
|
Fick den billigare för torkade o-ringar o packningar? Fattar inte detta riktigt??? Innebär det att man måste riva hela bilen o byta allt i gummi o plast bara för att bilen stått still en tid?? Gummi åldras väl bara i samband i kontakt med ozon o framför allt om det inte är infärgat med typ svart pigment. Ursäkta off topic, men det blir ju lite löjligt med alla dessa skrönor. |
|
|
Whatever. Bilen går som en klocka! Det man lackade mest över var att den var inne i 3 månader o dom inte kunde lokalisera felen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.