|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Köpte en bmw i förrgår dock så funkar inte fjärrlåset på nyckeln. så jag måste låsa med nyckeln dvs larmet går inte igång. Det är den äldre nyckeln och jag har testat att göra en initiering med utan resultat. Led lampan på nyckeln lyser när man trycker så det bör väl vara batteri i den? Ska köpa nya batterier imorgon, men om det inte funkar då var finns det kvar att testa innan lämnar in? | |
|
Lyfter igen, Jag har bytt batteri i båda nycklarna samt varit inne på bmw för felsökning. De kollade båda nycklarna och de sänder signal, enligt dem så ska mottagaren ta emot signal. Enlig bmw så var mina nycklar "för slitna" för att fungera men innan man hostar upp 1700:- så kan man tycka att om nycklarna skickar och mottagaren tar. Varför skulle det inte funka då? Till mina frågor... Om jag köper en nyckel från skroten går det att initiera den till min bil för att se om den funkar? eller kanske testa med min nyckel på en kompis bil. Var sitter denna mottagare? Och vad kallas den? Säkringarna till detta sitter var? mvh John |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kan initera vilken BMWnyckel "som helst" för fjärrmanövreringen, det som inte fungerar är ju startspärren iom att den är unik för just din bil. Länk Du kan ju leta lite i schemat efter förstärkaren. Brukar sitta i bakre sidstolparna vid sidoförnstren oftast. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.