|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Äntligen! Nu lördag klockan 13.00 är det dags igen för en ///M och Alpinaträff i Stockholmsområdet. Det finns två varianter att ta sig dit: 1. Antingen åker man själv ut till Ellboda som ligger längs Bogesundsvägen, sväng av höger vid Värdshuset 4.0 km från början av Bogesundsvägen om du kommer från Stockholmshållet. Kör in till höger om Värdshuset som antagligen är stängt och ca 100 m den stora parkeringen vid grusplanen. 2. Vi samlas även vid början av Roslagsvägen och den bilhandlare som ligger på höger sida ca 400 m efter man kört ut ur Roslagstull. Jag står där från 12.20 för att sedan gemensamt omkring 12.40 åka mot Ellboda. Picknick antyder att man bör med sig något gott att dricka och smaskigt att äta så avnjuter vi detta i solen vid Ellboda. Sol har lovats så putsa på lite. Avslutningsvis kan man åka vidare mot Vaxholm för att sedan köra hela Bogesundsvägen tillbaka igen mot Stockholm. Senaste ///M och Alpinaträffen var det väl omkring 15 bilar med bla B10 BiTurbo, E30, E36 och E46 M3, E34 och E39 M5 samt även en ///M Coupe. Välkomna! Peter, M3-01, Hamann moddad Mikael, M3-01 Maila mig om ni vill komma och om ni vill åka gemensamt eller själva till Ellboda, coolbluem3coupe@yahoo.se | |
|
Hej Jag kan nog dyka upp med min M-Coupe... Kommer självklart att putsa upp den inför denna träff! Trevligt! // Micke |
|
|
Jag hade tänkt att komma men jag har jour hela helgen så jag kan inte komma.:-( Hoppas någon tar lite bilder och sånt. |
|
|
Jag kommer tror jag. De som vill kan ju styra kosan vidare till ett minimöte vi har senare under dagen: Länk OK? |
|
|
Hi guys, I am new to this board (sorry for writting in English, being French it's much better that way trust me !). Here is what Gustav was referring to for our small meeting later on the 20th We meet at 17,00 in Sigtuna. When you arrive in Sigtuna from the Arlanda road you first come to a "rondell" turn left and head for the center of the town, just before you reach the water front there is a coffee shop on the left and a lot of parking lots on the right. We should meet around here. From there we head to the Skokloster road (a 10km twisty road that we have to drive back, good for spirited driving !) Then we take the small roads (there are lots of them) between Enköping and Uppsala for some more fun driving. When we are in Uppsala either we head back to Stockholm or we can try some more twisty roads heading to Nortälje. Hope some of you can make it ! I'll show up in Ellboda as well Cheers Vince |
|
| Det ska väl vara Juli ?:) | |
|
jas: En månad hit eller dit gör väl inte så mycket ;) Visst är det lördagen den 20 juli som jag menar, 2 dagar kvar .. |
|
|
Vädret ser inte lovande ut: "Växlande molnighet och regn." |
|
|
Gustav .... 25°C 4 m/s Växlande molnighet och regnskurar allt för Vaxholm imorgon enligt expressen.se. Det är viktigt att det är små skurar som gäller. Jag kommer att köra iallafall, 25 grader är ju gôtt. |
|
|
Attans, två trevliga träffar så nära varandra, dags att försöka boka av liter familjeaktiviteter. Det brukar ju vara enkelt... inte! :( Vore kul att träffa några av er, läser ju mycket på båda forumen och skulle tycka det var roligt att se vad ni är för killar (och era bilar såklart :). Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
| Perfekt, först till Bromma mitt på dan o superstage cup och sen direkt efter vidare på det här :D | |
| Eehhhh, ooops, blir nog lite tight med tid när jag läser noga.... Men man kan ju hinna med på det här efteråt iaf: Länk :D | |
|
Vädret är OK. Jag är vid Kräftrike, se mitt användarnamn - blå M3-01 om en timme .... B there. Peter kommer att stå ute i Ellboda så att det inte går att missa avfarten, carbonsvart M3-01 som är som en vägbula med Hamann chassit ;) |
|
|
Ni är väl inte 7st som är ute runt Uppsala? Polisen har fått ett par samtal om 7st BMW som kappkör ;-) Vi kan väl få en lägesrapport senare ikväll? |
|
|
satan va picknicken idag aja att vara ute och segla i skärgården e ju trevligt de me....som sagt träff rapport vore trevligt... "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Faan blir lite avundsjuk, ni kommer ju starta i Sigtuna som är min hemstad.. Synd att man inte är hemma och kan träffa lite power folk!! Ha det så roligt. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Träffen idag var jättetrevlig. Medverkande var två st M3 e46, en m3 e36, en stycke M5 e39 och en 540. Vädret var perfekt (inte en droppe regn :). Två ljuspunkter var markägaren som kom och frågade vad vi "igentligen höll på med på hans mark" och ljudet från m5:an med Kellener-avgassystemet (helt underbart!). Stort tack till er som kom (och er som kommer nästa gång!) ;) |
|
|
Mr K, Det var några av de som var med tidigare idag och sen var vi några till. Vad sa Polisen? |
|
|
Mr K, hörde du det på vanliga radion eller polisradion :) ? Utförligare info: Länk |
|
|
-Vi har fått in samtal om att 7 stycken BMW håller på att kappköra mellan enköping och uppsala, har vi några bilar på det? -Vi har har alltså 7 BMW ute på race, har vi någon ledig bil på detta? (Länsman börjar låta lite pressad av att ingen svarar) -HAR VI NÅGON SOM KAN BEGE SIG MOT ENKÖPING OCH SLÅ STOPP PÅ DE HÄR BMW:ARNA?????? -1914. Vi har väl ingen chans att hinna ikapp, men vi gör väl ett försök. -Vi har en anmälare som nyss blivit omkörd av 7 st BMW som håller på att kappkör, befinner sig just nu vid ramstalund. -Nu meddelar anmälaren att de har stannat vid en mack och han hör av sig om de åker. Vi tar resterande uppgifter över telefon istället för radio. (Trodde de att ni var utrustade med polisradio kanske?) . .. ... .... ..... 1810 och 1850 ni kan slå av och återvända, 1914 är på plats och det är lungt på plats. THE END...ungefär så såg konversationen ut. Är det någon här som gillar låtsas poliser? Det händer faktiskt väldigt ofta att låtsaspoliser ringer riktiga polisen, dessutom följer de efter bilar som kör for fort och informerar polisen om vilken väg de tar. Riktigt smart beteende då de själva kör lika illa som highspeedbovarna, som att ringa polisen och säga "Jag kör för fort och bryter mot lagen, bötfäll mig" De står nog lägre på popularitetsskalan än både vänsterpartiet och trafikpolisen. |
|
|
Ja ni, jag hade iallafall kul under ///M och Alpinaträffen Det var mycket BMW snack och Gustavs samling av broschyrer var inte att leka med. Efter Ellboda tog vi oss in och mötte upp med johann som var omtänksam nog att låta mig lyssna på hans Kellenertrimmade M3:a. Jag låg ca 10 meter bakom i ytterfilen med fönstren nere och det var inte alls svårt att le med hela ansiktet då han accelererade. Själva åkandet mellan Enköping och Uppsala var en träff anordnad efter bmwpower.nu träffen. Hoppas på fler deltagare på ett ställe mer centralt i Sthlm nästa gång. Vi återkommer .... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.