|
|
|
|---|---|
|
I England har tydligen ett antal 19-tums fälgar gått sönder och BMW har startat en undersökning för att hitta anledningen. Under tiden säljer de inga fälgar av den typen alls i England. Länk Har någon här råkat ut för liknande fälghaveri? "BMW six appeal" | |
| Kanske funnits väldigt goda marginaler tidigare, men många moderna alufälgar kar väldigt skarpa övergångar mellan ekrar och fälgbana med små radier. Det ihop med någon por eller annan gjutdefekt kan nog starta utmattningssprickor. Kanske har man släppt lös designers med bara estetik och konstnärskap då fälgar är n"något som aldrig går sönder utan våld" RFT-däcken överför nog också lasterna till fälgen mer lokalt än vanliga däck vid kanter o gupp. Har inte hört om problemet i Sverige. Men det kommer nog nåt enstaka fall gissar jag. Dom är ju några fler i England.. | |
|
Hmm...första gången som jag hört talas om att BMW originalfälgar(ja, alltså fälgar som BMW säljer) har visat sig defekta.. Brukar vara en bra kvalité på dessa fälgar.. Mvh Janne. |
|
|
Har läst om detta tidigare i USA och då om fälgen M225 19", även då pratades det om att de hårda RFT däcken hade med saken att göra och även att BMW inte var speciellt sugna att åtgärda. Kan ju dock säga att USA's vägar inte håller samma standard som här hemma så man ska nog ha lite otur om det ska hända här tror jag. |
|
|
124 fälgarna var det många haverier med. Vad jag kunde se så var de känsliga för trottoarkanter och pott-hål. De blev lätt ovala med följd att bromsoket svarvade i banan och följden av det var att banan kunde spricka rakt av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.