|
|
|
|---|---|
|
Powerflex..är dom bra? Lönar de sej att byta till Powerflex länkarmsbuss? Var mäter man storleken om man ska ha 60 el 66mm? superman | |
|
Jag bytte på min för några veckor sen, hoppas dom håller bra. köpte mina på ebay för ca 500kr. Mät ytterdiametern på bussningen alltså innerdiametern på alu.hållaren som bussningen sitter i |
|
|
kör på m3 bussningar om du är osäker. de är lite styvare och håller längre. man behöver aldrig "eftersmörja" powerflex vad ja hört och har inte gjort de på min. hör inget i billen som skulle vara relaterat till bussningarna. nu har jag e36 men är säker att bussningarna har samma "utseende" och funktion mellan modellerna. BMW ownz |
|
|
Det är helt klart lönt. Ska du byta dessa hade jag även valt att byta de 2 stycken främre på stabilisator staget fram. Denna stång får du också mäta. 19, 21 eller 23mm om jag minns rätt. Länkarms bussningen mäter du tvärs över huset som bussningarna ska sitta i. Tyvärr själv inte funnit bra priser på Ebay ang bussningarna där. Förutom när jag köpte hela länkarmarna. 1632:- för nya länkarmar plus Polytyen bussningar (Allt i ett). Köpte annars mina bussningar till hela bilen på Schmiedmann. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
M3 bussningar låter ju inte så dumt,bara de passar? vad har dom för mått? 66? mvh Lelle |
|
|
Du får mäta på dina egna först om du inte även köper själva huset de ska sitta i. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Gå in på rejsa.nu och läs om dom som kört sönder powerflex, efter de så vill man inte montera sån skit. Till och med bussningar som och trillat ur helt ur sin hållare, bara varit bussningshållaren som har stoppat från ett komplett haveri i framvagnen. Hade jag varit hemma så skulle jag posta länkarna till forumstrådarna men nu är jag på annan ort! |
|
|
Titta gärna på www.strong-flex.eu Polyuretan-bussningar från Polen som finns i två olika hårdheter till mycket bra priser. Min Compact som ibland smiskas på bana har sådana överallt utom just främre bärarmsbussning där jag sedan tidigare satt M3 original-bussningar. Jag är osäker på E46 (för jag antar att det är en sådan det handlar om med tanke på signaturen) men på E36 sitter hålet i mitten på originalbussningen men det är excentriskt på M3-bussningen vilket då ändrar castervinkeln (mer minus, större lutning). Detta ger trögare styrning men stabilare bil. Som en följd av detta ändras även toe, hjulen pekar mer utåt och detta är riktigt kass, en hjulinställning är alltså ett måste i E36-fallet. Så kolla detta! ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Hej. bytte till polyuraten bussningar främre undre länkarmar men överväger starkt att kasta dessa i soptunnan. Bilen vart distinkt och fin i framvagnen, visst...men det oljud och knarrande som i bland uppstå,speciellt när det är varmt,börjar slita på nerverna. Med bussningarna följer en liten plasttub med molybdenfett som man ska smörja centrumhylsan med., men vad hjälper det när det inte håller längre än 100-200 mil innan det är dags igen. Mvh Skalman |
|
|
skalman: mina satt då där helt felfritt i 7tusen mil tills jag sålde bilen, och vad jag förstår sitter de kvar än... BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.