AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.903

Stolinställning E61/Minne

Fa
83
FarbrorFrej
Bmw 530 Touring
Hej,
Har en liten fundering bara när det gäller minnesinställning. Det är så att jag ställt in stolsinställningar så att det fungerar perfekt när jag ska använda bilen med min nyckel,och min fru med sin nyckel Men.. om jag tex lånar ut bilen till någon som ställer in den efter sina inställningar, då ligger dom inställningarna kvar? Ska det vara så? Har testat samma sak på en kompis E61 och det är likadant där. Är det något jag missat?
/FF
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Så funkar det, Bilen vet ju inte om det är du eller någon kompis som kör och använder din nyckel. Du får lagra dina inställningar under ett separat minne, innan du lånar ut den.

//Lasse
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Tror man kan gå in under iDrive och välja om man ska spara den senaste inställningen eller ej. Om man väljer att inte göra det borde nyckelinställningen ligga kvar.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Så här kan du göra om du har Komfortstolar eller Sportsolar med minnesfunktion:

Gå in i iDrive och markera att när du använder nyckeln skall senaste stolsinställning aktiveras. Vi har samma system här; hustrun har en egen nyckel med egna inställningar.

Om du lånar ut bilen till kompisar med din egen nyckel skall du bara förvissa dig om att du lagrat din stolsinställning i ett av de två tillgängliga stolsminnena. Bara att trycka på ex "1" när du får tillbaka bilen och stolen är korrekt inställd (inkl backspeglar.)

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.