|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte demontera inredningen i min M3 E46 cupé. Hur går jag enklast tillväga? Stolarna fram verkar inte vara några problem. Baksätet verkar mycket klurigare, det är av den variant man kan fälla i 2 delar. Verkar som att jag måste börja med nackstöd, hatthylla och sen de små motorerna till bakrutorna för att sedan lossa bälten osv. Än så länge har jag inte ens listat ut hur jag får bort nackstöden. Jag har ingen aning hur det ser ut med airbagsen bakom dörrsidorna. Antar att jag måste bryta strömmen innan jag börjar skruva. Är det något annat jag bör tänka på? Vore mycket tacksam för en liten utförlig förklaring. Sökte i forumet men hittade ingenting. Om ni vet något tråd så länka gärna. Tack på förhand | |
|
Baksätet är ur. Ibland är det en fröjd att skruva bmw :P. Sittdynan var bara att slita loss och för att få bort ryggstöden fick man släppa på en skruv som håller en hake. När haken är borta är det bara att vika ur ryggstöden. Nu återstår det att klura ut hur jag får bort resten. |
|
|
Behöver inte bryta strömmen för att ta bort dörrsidorna. Varför ska du riva ur inredningen för ? |
|
|
Dörrsidorna är ganska enkla.. Bort med kåpan vid backspeglarna. Lossa plastpluppen vid dörröppningshandtaget (sitter en skruv under) Skruva loss denna samt de 3 skuvarna som sitter i undersida av själva armstödet / handtaget. Lyft upp backspegeljusteraren och koppla ur elkontakten. Sen lossar du dörrsidan i underkant, brukar sitta ganska bra så man få ta i lite granna. Börja framifrån. Sen lyfter du av dörrsidan och lossar dörröppningsvajern från mekanismen. Är väldigt enkelt, så du kommer se hur det ser ut. Sen lossar du ev. högtalarkontakter så de inte rycks sönder :) |
|
|
Hampe: Måste ha bort inredningen för att kunna göra lite reparationsarbeten. Skulle säkert kunna fixa det utan att ta bort inredningen men då finns det risk för att skada den. Och eftersom inredningen är så fin så vill jag inte riskera det. Ribban: Tackar för beskrivningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.