|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Som rubriken. Jag har ett ljud som kommer vänster fram när jag startar och stänger bilen. Det låter som om det är något som slår till eller av fast väldigt ljudligt. Har inte haft det innan. Så vilka ventiler typ magnet eller andra "saker" finns det på vänster sida som kan tänkas ge ljud ifrån sig. Har servon ngn form av ventilsystem? Att jag frågar beror på att styrningen är emellanåt supertrög när jag vrider på ratten åt höger. Ljudet låter inte normalt. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
AC'n kanske? Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!! |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Fast den magnetventilen (till kompressorn) sitter på höger sida sett i färdriktningen. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Kan inte tänka mig vad som skulle låta så på servon. Kan det inte vara undertrycksstyrningen som har pumpen på vänster sida? Länk Kolla också över hela ac'n så den inte har någon övertrycksventil till gasen, expansionsventil till förångaren eller vattenventil på vänster sida. Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!! |
|
Oki! tack!. Har nu lyssnat en del och det är def. en "ventil" som slår till eller av. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.