|
|
|
|---|---|
STi |
Hur går man tillväga för att piffa upp dagens lyktglas. De är ju av plast så tycker att det borde vara ganska smidigt att göra detta. Hur har ni gjort på era. BIlar? Har hört att man kan köra med både sandpapper, svinto, autosol och tandkräm. Vad har ni för erfarenheter? Dela med er av upplevelser. Mvh Jimmie |
| Håller som bäst på själv med att försöka polera upp mina. Använder autosol och polermaskin. Funkar bra, men problemet är att skadorna i "glaset" är lite för djupa för att kunna poleras bort helt. | |
STi |
Ska lämna in bilen till Mr.Cap på måndag. Dom ville ha 500:- för jobbet å det tycker jag det kan vara värt. Nya lyktor kostar ju typ 10 000:- /st så allt är ju värt å prova Hört att man kan lägga på en stenskottsfilm med ett bra resultat. Någon som har provat detta? |
|
10.000??????? Där tog du nog i lite... Nya piratglas kostar 380:-/st, original 999:-/st på Schmiedmann: Länk /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Dom blir nog svåra att få dit? För jag antar det är till 523-07? "You can call me Bon" |
STi |
Ja precis dom är till e61 lci. Ringde å kollade med BMW om det fanns nya glas att byta ut precis så som jag gjorde på min tidigare E46-04a. Då kostade det ca 1000:- för glas packningar. Fick tyvärr denna gången svaret att man får byta lyktorn och att det inte fanns lösa glas till dessa. Lyktorna skylla kosta ungefär så mycket eftersom det är Xenon å så. Misstänker dock att det var kompletta lyktor så kanske kostar lite mindre om dom är nakna. |
|
Sorry! Vet inte varifrån jag fick att det rörde sig om en E46....??!! Till E61 LCI kostar piraterna knappt 8 papp: Länk /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
STi |
Det är ändå väldigt mycket pengar gentemot att "kunna" byta glaset för några hundra lAppar |
|
Absolut! Schweindyrt... Jag plockade loss hela strålkastarna på min förra E39, började med vattenslippapper 2500, fortsatte med Autosol o polermaskin med strålkastarna klämda mellan knäna. Avslutade med Sonax cleaner o hårdvax - strålkastarna blev som nya bara med hjälp av det man ändå hade hemma. Höll väl på 20-25 min/strålkastare. Kommer nog köra samma sak med min nuvarande E39 :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.